Konsumpersonal; bäst i jäst

(Kvinna 50+ hittar inte jästen och går fram till en anställd för att be om hjälp)
Kvinna 50+: Jäst!?
Kille 20+: Krokodil!
Kvinna 50+: Va!?! Jag vill veta var jästen står.
Kille 20+: ”Jäst!” är ingen fråga, jag trodde du ville leka. I vilket fall som helst står den i gång två.

Livsmedelsbutik, Borås

0 reaktioner på ”Konsumpersonal; bäst i jäst

  1. Anonym skriver:

    ”Det är först när man börjar jobba inom handels som man lär sig hata människor”

    Tyvärr är det så även om ”hata” är kanske lite starkt att säga så kvittar du hur trevlig man själv är så finns det idioter i denna värld som tror sig vara förmer än andra…finns inget värre!!!

  2. Martina skriver:

    Om vi säger så här.. det man ger, det får man tillbaka! det kostar inget att vara trevlig.. so long!

  3. Karlstad skriver:

    Jag frågade min kompis varför man ska svara krokodil om någon säger jäst, och då säger hon att det är för att hon sa jäst!!! Hahaha men jag fattar ingenting….

    Han kunde väl lika gärna sagt brödrost eller något!!

  4. Tiny skriver:

    20+ är ok i min bok. Heja!

    Annars skulle han kanske kunnat svara med lika många ord. Typ:
    K50+: ”Jäst?”
    K20+: ”Ditåt”

  5. Niki skriver:

    Bara för att man jobbar med service betyder inte det att man ska behöva ta vilken skit som helst. Man skall kunna ta åt sig av konstruktiv kritik om den är berättigad, men man har även all rätt att skydda sig själv.
    Tyvärr verkar många kunder/gäster tro att man kan behandla servicepersonal som om de vore ingenting värda. Vad många verkar glömma är att dessa också är medmänniskor, och oavsett om man ska fråga någon på stan om en vägbeskrivning eller vill veta var jästen står, så är det bara sunt förnuft att börja med ett ”ursäkta” för att påkalla uppmärksamhet.
    Jobbar själv med service och förstår inte hur så många människor i vårt land kan ha missat den delen när de uppfostrades.

    Bra hanterat av kille20+, med humor, utan att vara otrevlig.

  6. Pralin skriver:

    Oj, jag känner en kille som jobbar i livsmedelsbutik Borås och som är med i en grupp för impro-teater bland annat… måste fråga honom om det var han som lekte lite. Det verkar nästan så. :-D

  7. nr5 skriver:

    haha så jävla bra

  8. Linda skriver:

    Dumma kunder, bra svarat!

  9. Anonym skriver:

    Det svar jag vill ha när jag går fram, ler, höjer på ögonbrynen och säger ”Sojamjölk?” är: ”Rad 5″. Svaret de får tillbaka är ”Tack!” ett leende till och sedan behöver det inte vara mer.

    Hade någon sagt krokodil till mig så hade jag genast vänt mig om och letat upp någon annan i personalen.

  10. Anonym skriver:

    Snål med orden snål på jorden, låt na gå

  11. Mums skriver:

    Den affären vill jag minsann börja handla i! Det är knappast på skit-ICA på Allégatan som detta kan ha utspelat sig.

  12. NF skriver:

    Skumt. Det finns ju ingen konsumbutik i Borås.

  13. Anna skriver:

    nahahha, roliga männsikor

  14. Ruby skriver:

    Så jäkla bra! Håller med om att det vore schysst att vara så snabbtänkt!

  15. henkeh skriver:

    helt underbart.. det är precis såna där saker man vill säga till sina kunder.. synd man inte är så kvick

  16. Fia skriver:

    Hahaha! Helt underbart, precis så ska stressade och otrevliga kärringar tas ;D

  17. kaja skriver:

    haha!! bästa på länge!
    vilken underbar kille! :D

  18. NilsmedN skriver:

    klockren!!

  19. Lindus skriver:

    HAHAHA!!! fy fan vilken sköning eller!! blir ju gråtfärdig!!! det är så dom ska tas!!

  20. Bearmaniac skriver:

    Erik: det är lite tragiskt hur du häver ur dig saker som att personalen alltid ska vara trevlig. Det är dumheter. Det allra bästa vore ifall alla kunder som var otrevliga blev otrevligt bemötta tillbaka överallt. Därmed givetvis inte sagt att personalen ska vara bitchig by default, men ohyfs förtjänar inte något annat än skit.

  21. yama skriver:

    Hej! Jag tror kvinnor+50 bäst! tack

  22. Annchen skriver:

    Oj va mkt kommentarer. Orkade bara läsa hälften. Men ja, wow, sådär skulle man bra gärna vilja göra ibland :) Fast som någon annan skrev också, det kan bli för mkt ibland också, lagom är bäst, då passar inte ”ursäkta men skulle du kunna hjälpa mig det är nämligen så att jag fyller år förstår du och tänkte att jag skulle göra en sån där kaka som gertrud hade när hon fyllde år, den vaaaar ju så god och vi bad allihopa om receptet ska du veta, men jag behöver ju jäst till den och skulle du kunna hjälpa mig med detta?” …ibland kan man tröttna på kunders trista attityd (anställda är inte på topp heller alltid iofs) men ibland snackar de bara för mkt fast man egentligen bara vill gå därifrån. Eller som t.ex. :
    http://naktergalning.blogg.se/1192134526_magnetremsan_nedt_och.html

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>