Jag gjorde en ännu värre en gång.. jag hade just köpt en ”Faktum” av en hemlös, utanför ICA. Det var under fotbolls-VM, och jag skulle hem och kolla på en match. Han berättade att han också skulle kolla. ”ja”, sa jag, ”då får du skynda dig hem då!”. Det var riktigt pinsamt..
Synd att vi inte alltid hinner koppla in maskineriet innan vi öppnar truten. Känner igen mig efter massor av knäppa grodor. Men kul var den, pfsttihihi! Hoppas den hemlöse fattade att damen inte var riktigt synkroniserad.
Hihihihi… Egentligen är väl en kommentar överflödig. Men ibland tänker man la helt enkelt inte, och sätter själv i klistret.. Hehe…
Varför köper men Situation Sthlm om man inte vet vart pengarna går… är det bra artiklar i den?
Christian: Fördelen med Situation Sthlm är att pengarna går till något bra OCH att tidningen har ett bra innehåll. :P
Kommentar
Inte så genomtänkt. Fast alla som säljer Situation Sthlm är väl inte hemlösa? Eller?
Nej alla är inte hemlösa, men ofta bor de till ex på nån av stadsmissionens ställe.
Neej, usch!
hahahah kung rubrik!
Ja, ett ”Situation Sthlm Cribs” där man får se pimpade kartonger och parkbänkar vore ju något.
“Ja, jag bor ju inte på just den här tunnelbanestationen” hade kunnat vara en annan rubrik… Tragikkomik på hög nivå för övrigt…
är detta måhända en del av reklamkampanjen för situation stockholm som ses i tunnelbanan just nu?: ”en hemlös kan inte gå in i väggen”
Jag gjorde en ännu värre en gång.. jag hade just köpt en ”Faktum” av en hemlös, utanför ICA. Det var under fotbolls-VM, och jag skulle hem och kolla på en match. Han berättade att han också skulle kolla. ”ja”, sa jag, ”då får du skynda dig hem då!”. Det var riktigt pinsamt..
Synd att vi inte alltid hinner koppla in maskineriet innan vi öppnar truten. Känner igen mig efter massor av knäppa grodor. Men kul var den, pfsttihihi! Hoppas den hemlöse fattade att damen inte var riktigt synkroniserad.
HAHA… fan va taskigt!
Emma; din rubrik var ju faktiskt än mer klockren!
skrattar, hoppas verkligen att han kallar gatan för hem.