23 reaktioner på ”Det är ändå inte kul med torr humor

  1. P skriver:

    Skitkul! Ännu roligare om det inte vore för faktumet att ett antal sidor rivits ut…

  2. Maddi skriver:

    Riktiga vrakpriser!

  3. pissenisse skriver:

    #1 P: Har du bevis eller källanvisning för detta ”faktum”?

  4. Jonas skriver:

    http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/

    Ansvariga utgivaren kommenterar det och nämner att det låg en bilaga emellan. Så man behöver inte riva ut några sidor men lyfta ur bilagan.

  5. Marcus skriver:

    Inget har rivits ur (dock låg en bilaga emellan).
    http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/

  6. J skriver:

    #1 P
    Vågar man gissa att du jobbar på Tidningen Ångermanland och försöker släta över din arbetsgivares misstag?

    Även om det vore sant att sidor har rivits ur så är det illa nog att ha med de båda artiklarna/annonserna i samma tidning! Så ”lustigheten” består ändå. Din inblandning gjorde om möjligt det hela ännu roligare ;)

  7. Glufsglufs skriver:

    Det där som kallas för produktplacering va?

  8. Erik skriver:

    #6
    Vafan, ska man inte kunna rapportera om nyheter om flygkrascher utan att annonsera om resor då?

    Fånigt att säga som du gör!

    Sen låg det en bilaga i tidningen, vilket gör att de flesta läsare hade inte ens reagerat då få plockar ur bilagan ur tidningen när de läser. Behöver man väl inte jobba på tidningen för att påpeka?

    Det var hur som helst ett humoristiskt misstag =)

  9. Wildheart skriver:

    Ja ja, den som placerade annonsen gjorde i alla fall ett bättre jobb än han som placerade båten.

  10. /j skriver:

    #6 J
    Om man skulle tänka så skulle det inte gå att ha många annonser i en tidning. Tex om man skrev om en knivskärning av en person på sidan fyra så skulle annonsen om köksknivar på sidan 20 få åka ut.

  11. F skriver:

    Att de ens försöker släta över tabben med att dra upp den där bilagan, det förändrar ju ingenting eftersom annonserna _är_ placerade bredvid varandra. Hoppas att den där bilden kommer att leva kvar länge!

    ”Vi har nu skärpt rutinerna för att det inte ska hända igen” är en underbar klyscha, den kommer man alltid undan med. Varför har man inte bra rutiner redan från början istället?

  12. Floatpooper skriver:

    2 500N

  13. Psychoria skriver:

    Men det har ju aldrig varit säkrare att kryssa än nu, nu har ju årets olycka hänt! ;-)

  14. jim sandström skriver:

    får fram poängen ändå!…trots sidorna som rivits ur!!!!!!

  15. Emeric skriver:

    Ett tjugotal facebookanvändare? Har minst fem vänner som lagt ut den ;)

  16. Ugly skriver:

    #3 Jag skulle hellre frågat #1 om han hade ”grund” för detta?

  17. Tina skriver:

    Giglio lär nu ha sett tillräckligt av stora kryssningsfartyg och är nog inte intresserade av flera som passerar väldigt nära ön.

  18. Åsa-Mitt i en vårdnadstvist skriver:

    Hahaha den där la jag ut på min blogg häromdagen. Klockren! :)

  19. Andreas skriver:

    Det är nog en väldigt bra reklamplacering! Snart har ju hela Sverige sett den här bilden och det är ju inte så många som slutar åka båt pga det här..

  20. Annonsproduktionen skriver:

    Ett enkelt fall av att annonsprod skickade helsidan till tryck på fredagseftermiddagen, då olyckan inte ens hade hänt, varpå redaktionen la in artikeln sent på kvällen och alltså inte såg annonsen. Man skickar sidorna allteftersom de blir klara nämligen.
    Annonsören i fråga tyckte dock att det var ganska roligt! Sånt som händer, helt enkelt =)

  21. M Sandberg skriver:

    Jag kommer ihåg när flyget stoppades pga vulkanutbrott på Island och jag sökte med google efter nyheter. reklamen som kon upp med sökresultatet var för tyristflyg till Island !

  22. Jeanette skriver:

    Jag trodde först att ”det roliga” var att det står ”Dödssiffran ökar” samtidigt som kryssningsfartyget sjunker :/

  23. Någon snubbe skriver:

    Trodde först det ”roliga” var att kaptenen blev gripen för dråp?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>