Röda linjen, Midsommarkransen
Skyltarna har visat ”Mörby Centrum 1 min” en lång stund.
Ett litet barn: Pappa, det har stått en minut på skylten JÄTTELÄNGE, men det kommer inget tåg?!
Pappan (hukar sig ner till barnets huvud och säger med sagoberättarröst): Du förstår, det där är ingen vanlig minut, det är en SL-minut, och den kan vara huuur lång som helst…
Barnet: Jahaa… Ok!