Årsarkiv: 2006

Friskt vågat, hälften vunnet

Kille 20+: Ska vi ta tåget ned till Borås och gå på djurparken?
Tjej 20+: Ursäkta?
Kille 20+: Ja, de har ju direkttåg till Borås numera. Rakt till djurparken. Man kan åka över dagen bara.
Tjej 20+: Men jag känner ju inte dig!
Kille 20+: Tänkte man kunde fråga ändå…
Fortsätt läsa Friskt vågat, hälften vunnet

Om det ändå vore så lätt att lösa världens problem

Tjej 18+: Men pappa vaddå, vem är Warren Buffet?
Man 40+: Han är en mångmiljardär som är känd för att ha skänkt en massa pengar till välgörenhet.
Tjej 18+: Vaddå för välgörenhet?
Man 40++ Jo, han har skänkt 37 miljarder dollar till Bill och Melinda Gates Foundation. 37 miljarder dollar. Ingen privatperson har någonsin skänkt så mycket pengar till välgörenhet.
Tjej 18+: Oj. Det är ju sjukt mycket. Men vänta. Det finns 6 miljarder människor i hela världen…
Man 40++: Ja?
Tjej 18+: Det innebär ju att om man fördelar pengarna kan varje människa på jorden få åtminstone en miljard. Man kanske skulle öppna ett bankkonto för varje person…
(paus)
Man 40+: Eh nej, det blir nog närmare 6 dollar per person.
Tjej 18+: Haha. Ja, potatoe, potato.
Fortsätt läsa Om det ändå vore så lätt att lösa världens problem

Oj, den tjejens modeblogg skulle jag vilja läsa.

(En kille och en tjej sitter och kollar festbilder på killens mobil).
Tjej 20+: Hur mycket han än säger att han inte gillar henne så lyckas han ändå alltid få med en bild av hennes urringning.
Kille 20+: Det är för att hennes kläder består av typ 95% urringning och resten skor.
Fortsätt läsa Oj, den tjejens modeblogg skulle jag vilja läsa.

"Ääh, alla dessa rasistiska lottombud"

(Kvinna 45+ försöker lösa in en vinstlott).
Expedit: Nej, den får du ingenting för.
Kvinna 45+: Varför då? Det står ju 75 kronor!
Expedit: Jo, men vi har bara ”Svenska spel”.
Kvinna 45+: Men den är ju inte utländsk!
Fortsätt läsa "Ääh, alla dessa rasistiska lottombud"

Tydligen inte bara apotekspersonal som ogillar vitsiga kunder..

(Vid passexpeditionen finns det tre olika luckor beroende på ens ärende).
Polis: Hej, är du här för att hämta ditt pass?
Kvinna 25+ (skämtsamt): Nej, jag är här för att hämta mina köttbullar.
Polis (ilsket): VA?!
Kvinna 25+: Jag tyckte att det var en rolig fråga eftersom jag står i passutlämningen. Men det tyckte tydligen inte du…
(Polisen lämnar ut passet under lång tysnad och med ilsken blick).
Fortsätt läsa Tydligen inte bara apotekspersonal som ogillar vitsiga kunder..