Årsarkiv: 2006

Hon var inte så dum trots allt

4:an, City

Tjej 14+ (läser sms och skrattar): Tänk om man hade en mätare på mobilen som gjorde att man inte fick skicka sms om man var för dum. Typ fatta många dumma sms man skulle slippa.
Tjej 18+: Fast vaddå, menar du att dumma människor inte ska få skicka sms då?
Tjej 14+: Ja eller mobilen skulle varna om man skrev för dumma saker.
Tjej 18+: Men då hade du aldrig fått skicka sms.
Tjej 14+: Nej precis! Men fatta ekonomiskt det skulle bli!

Som så många andra killar fick han lära sig den hårda vägen

Café, Vasagatan, Gbg

Kille 25+ #1: Igår kom jag på vad man aldrig ska göra.
Kille 25+ #2: Jaa..?
Kille 25+ #1: ALDRIG, alltså!
Kille 25+ #2: Vaddå?!
Kille 25+ #1 (allvarligt): Man ska aldrig, aldrig dra i tampongsnöret. De tycker inte det är roligt.

Ingen bryr sig om Bond i Norrland

Apoteket, Sunderbyns sjukhus, Luleå

(Kvinna 45+ tar nummerlapp på apoteket med nummer 007 och lämnar den när det är hennes tur till receptarien)
Kvinna 45+ (skämtsamt): My name is Bond. James Bond.
Receptarie (ilsket): Jag behöver inte veta ditt namn!