Inflyttad kille #1: Det är verkligen svårt även efter flera år att få kontakt med stockholmare.
Inflyttad kille #2: Ja, senast idag så var det en expedit som var så snorkig.
Inflyttad kille #1: Oj, det här är centralen, vi ska av här. (De springer ut).
Inflyttad kille #2: Men det står Stadion! (Dörrarna börjar stängas).
Inflyttad kille #2 (ropar till tågföraren): Kan du öppna igen? Vi gick av fel!
Inflyttad kille #1 (skriker): Men snälla öppna, vi är lantisar!
Fortsätt läsa Ibland längtar man bara hem till trygga Norrland..
Årsarkiv: 2006
Imperialismens nackdelar i ett nötskal!
Rockkille #1: Såg du matchen Angola-Portugal?
Rockkille #2: Nää?!
Rockkille #1: Jävlar va det small!
Rockkille #2: Sjukt eller?!
Rockkille #1: Jaa..jag ska faan aldrig kolonisera ett afrikanskt land och sen spela fotboll mot dem, helt livsfarligt!
Fortsätt läsa Imperialismens nackdelar i ett nötskal!
Aah, småbarn! Krävs inte mycket för att de ska bli nöjda..
(Vid lösgodiset).
Son 4+: Pappa? Kan jag få lite godis?
Pappa: Nej!
Son 4+: Men pappa, jag kan väl i alla fall få lukta på godiset?
Fortsätt läsa Aah, småbarn! Krävs inte mycket för att de ska bli nöjda..
I sin iver att va ghetto, kunde hon ibland gå för långt
(3 tjejer stiger på bussen).
Tjej #1: Hej!
Busschauffören: Hej hej!
Tjej #2: Hmm.. hej..
Busschauffören (skämtsamt): Du får inte stiga på!
Tjej #1 och #3: Haha!
Tjej #2: Va?! Varför? Är det bara för att jag är vit?!
Fortsätt läsa I sin iver att va ghetto, kunde hon ibland gå för långt
Det var då han förstod varför hon hade IG i biologi
(Ett par verkar vara på dejt. Killen tar tjejen, som just rökt en cigarett, i vänstra handen).
Killen: Vad kalla händer du har, du måste sluta röka.
Tjejen: Ja men asså, jag röker ju med höger hand!
Fortsätt läsa Det var då han förstod varför hon hade IG i biologi