Tonårskille #1: Oj, om man satsar en tusenlapp på att Trinidad och Tobago vinner VM så kan man vinna en miljon!
Tonårskille #2: Men, alltså, sannolikheten att det ska inträffa är ungefär som om du skulle ta din tusenlapp och kasta ner den i havet och hoppas på att den hittas av en givmild dykare som blir så glad över tusenlappen att han söker upp dig och ger dig en miljon!
Fortsätt läsa Svenska Spels ärkefiende ligger lågt i Täby
Årsarkiv: 2006
Det är sällan ärlighet vinner över affärsinne
Tjej 20+: Vad är det för smak på yoghurtglassen?
Kassakille: Den smakar ingenting.
Tjej 20+: Öh, nähä? Vad är det för färg på den då?
Kassakille: Rosa.
Tjej 20+: Då vill jag ha en mellanstor rosa glass som inte smakar någonting.
Fortsätt läsa Det är sällan ärlighet vinner över affärsinne
Vad gör man inte för konsten?
Mamma 40+: Vi kommer att sakna vår lilla plutt när du är borta.
Dotter 4+: Jaaaaa.
Mamma 40+: Det kommer att bli så tomt och tyst utan dig. Vad ska pappa och jag göra när du är borta?
Dotter 4+: Gå på Moderna museet!
Fortsätt läsa Vad gör man inte för konsten?
Fast det är ju också en merit!
Willys, Uppsala
(Tonårstjej kommer in och vill söka sommarjobb).
Chefen: Vad gör du idag då?
Tonårstjej (ser förvirrad ut): Idag ska jag träna och så hade jag tänkt baka.
Chefen: Jag menar vad jobbar du med…
Ibland kan det va skönt att inte behöva ta eget ansvar.
44:an från Skansen
Berusad man (till busschauffören): Du kör feel!!
Busschaufför: Neej!
Berusad man: Joo! Det här är väl buss 42?
Busschaufför: Neej! Det är buss 44.
Berusad man: Men hallå du har kört fel buss, jag ska åka med buss 42.
Busschaufför: Nej, DU har klivit på fel buss!
Berusad man: Neej, har jag klivit på feel buss? Fan, jävla skitjävel!