Röda linjen, Liljeholmen
Kille 18+ #1: Om ni fick reda på att ni hade 24 timmar kvar, vad skulle ni göra då?
Kille 18+ #2: Hmm..
Kille 18+ #3 (allvarligt): Jag skulle ta ett banklån och dra till Hirschenkeller!
Röda linjen, Liljeholmen
Kille 18+ #1: Om ni fick reda på att ni hade 24 timmar kvar, vad skulle ni göra då?
Kille 18+ #2: Hmm..
Kille 18+ #3 (allvarligt): Jag skulle ta ett banklån och dra till Hirschenkeller!
Blå linjen mot T-centralen
Kille 16+ #1: Eh, jag köpte en svindyr tröja igår.
Kille 16+ #2: Ah jag köpte en skjorta för 1000 kr.
Kille 16+ #1: Mina skor kostade 1500 kr.
Kille 16+ #2: Min jacka kostade 7000 kr.
(paus)
Kille 16+ #1: Hörru kan jag få låna din mobil?
Kille 16+ #2: Nä, jag har inga pengar på den.
Piratdemonstrationen, Göteborg
Kille: Fan vad mycket datafolk det är här!
Vasaparken
(Stockholm Marathon pågår).
Liten pojke: Pappa vad får man om man vinner?
Pappan: Pengar tror jag.
Liten pojke: Men vem är det som vinner då?
Pappan: Ja förra året var det en från Afrika som vann…
Liten pojke: Vad bra! Då får han ju pengar så han kan åka hem!
Drottninggatan, Stockholm
(En tjej försöker ta sig igenom folkhavet och möter två damer 60+ samtidigt som hon svarar i handsfreen).
Tjej: Nämen HEEEJ!!
Tant #1 (tittar förbryllat på tant #2): Vi känner väl inte HENNE?!
Tant #2: Nää! Vad konstigt!