Årsarkiv: 2006

Att magpumpa jycken kanske inte är en helt dum idé

4:an, Hornstull

Fyllo: Nån som vill ha min hund? Jag fick den av en tjej som var för påtänd för att ta hand om den?
(Alla passagerare blir tysta).
Fyllo: Men kan nån tala om för mig vad jag ska göra av den?
Ung kille: Du får väl lämna in den nånstans?
Fyllo: Jaha, vart lämnar man in en upphittad hund?
Ung kille: Tjaa…Maria ungdom?

Vägen till zen börjar i Falun

Bussen, Falun

Skejtarkille #1: Nej, alltså jag ska nog bli en sån där munk. Du vet dom som mediterar hela dagarna.
Skejtarkille #2: Mediterar? Vad gör man då egentligen, bara sitter eller?
Skejtarkille #1: Ja, alltså, dom ber till Gud eller nåt.
Skejtarkille #2: Men du tror väl inte på Gud?
Skejtarkille #1: Dom kanske har nån kurs eller nåt först.
Skejtarkille #2: Jaaa, det kanske vore ballt
Skejtarkille #1: Mmm. För jobba kan man ju inte göra. Det är ju slöseri med tid liksom.