Årsarkiv: 2006

Och så säger de att tjejer inte har koll på fotboll

Drottninggatan, Stockholm

Kille 25+: Ska bli grymt med fotbolls-VM!
Tjej 25+: Verkligen!
Kille 25+: Så mycket bättre med herrfotboll än damfotboll! Såg du, jag kommer inte ihåg om det var EM eller VM sist?
Tjej 25+: Ingen aning..
Kille 25+: Men i alla fall, så såg jag Sverige spela mot Kanada, det var ju pinsamt vad långsamt det går..
Tjej 25+: Då måste det vara VM!
Kille 25+: Va?!
Tjej 25+ (ironiskt): Antingen det eller så har Kanada fått inträde i EU.

Han hade fel, hon kom med..

Pendeltåget mot Flemingsberg

(En tjej har pratat i telefon och lägger plötsligt på, irriterad).
Kille bredvid: Kärleken?
Tjejen: Suck, ja…
Killen: Vet du att det finns en hemsida, www.tjuvlyssnat.se där man kan läsa vad folk har sagt på tåget och sånt. Jag kan säga att du kvalar inte in där i alla fall. Det finns riktigt sjuka saker som folk säger.
Tjejen (drygt): Åh, tack! Tjoho, jag är inte sjuk.
Killen: Njä, lite väl tragisk bara..

Jag förstår inte, jag tränar och tränar men jag går inte ner i vikt

Ica, Borås

Träningstjej #1: Om vi tar den här Creme-fraichen till dippen så blir det nyttigast, eftersom den bara innehåller 8% fett.
Träningstjej #2: Men det är bättre om vi tar den här burken som är dubbelt så stor eftersom den också bara innehåller 8 % fett. Och den är ju större liksom. Då är det ju bara 8 % fett i ALLT det här liksom..
Träningstjej #1: Jaa, smart..