Tunnelbanan
Tjej #1: Asså drack han Fanta!
Tjej #2: Fanta?
Tjej #1: Ah, fattaru! Killar måste ju dricka Cola, annars e de som om de skulle ha KJOL eller nåt.
Tunnelbanan
Tjej #1: Asså drack han Fanta!
Tjej #2: Fanta?
Tjej #1: Ah, fattaru! Killar måste ju dricka Cola, annars e de som om de skulle ha KJOL eller nåt.
Kolsnäs, Sunne
Tonårskille i mobil: Var jag är? (ser sig omkring) Ungefär 25 meter nordvästlig riktning om den orangea bilen.
Resturang, City
Kille: Jag vill ha en plankstek.
Servitris: Okej, medium eller?
Kille: Vadå, får man välja?
Servitris: Ja?
Kille: Okej, då tar jag en large då!
47.an mot Tomteboda
(En högstadieklass från Dalarna vet inte riktigt när de ska gå av så de står och ropar till varandra. De går slutligen av vid Sergels torg).
Dam 70+ #1: Vad de skrek…
Dam 70+ #2: Ja, de var säkert fulla. Såna där ungdomar går säkert på knark allihop. Det var nog bara tur att man inte blev nedslagen.
Tennishallens omklädningsrum, Katrineholm
Man 30+: Igår när jag skulle gå hem såg jag en 50-öring glittra till på marken. Jag tänkte dryga ut matkassan så jag böjde mig för att ta upp den. Då tappade jag mina glasögon som gick sönder. Det kostade mig 2400 kr.