Årsarkiv: 2006

Du har..eh..en väldigt provocerande frisyr!

Kille 25+: Fan jag råkade klappa på en snubbe utanför krogen, jag har till och med lite ångest.
Tjej 22+: Varför gjorde du det?
Kille 25+: Nä, han tittade skumt på mig, (paus) tror jag i alla fall…
Tjej 22+: Jag tycker sånt oprovocerat våld är såå töntigt! Vissa av er killar är så omogna!
Kille 25+: Det finns inget som heter oprovocerat våld!
Tjej 22+: Vaddå?
Kille 25+: Det är ju alltid något man stör sig på. Och i värsta fall får man väl hitta på något.
Fortsätt läsa Du har..eh..en väldigt provocerande frisyr!

Senaste nytt från UD: Panik i Portugal

(Snygg tjej 30+ har just blivit av med sin stolsgranne på tåget och tittar runt efter ny samtalspartner. Hon upptäcker bratkille 20+ på andra sidan gången)
Tjej 30+: Hej, vad läser du?
Kille 20+: Jag läser en bok av *okänd författare*.
Tjej 30+: Kan inte du flytta hit så vi kan prata?
Kille 20+ (ser nöjd ut): Ok…
Tjej 30+ : Visst är det jättehemskt med det här kriget i Lissabon?
Kille 20+: Ja, verkligen.
Fortsätt läsa Senaste nytt från UD: Panik i Portugal

Tjuvlyssnat tar öfver Östermalm

Bratkille #1: Läste på en blogg om några sköna jurstud som driver med en alkis.
Bratkille #2: Va?!
Bratkille #1: Ja, men han börjar tjafsa så säger de åt honom att dricka sosseöl, för de kommer att dricka Languedoc på sin yacht.
Bratkille #2: Vad fan är det?!
Bratkille #1 (besvärat): Jag ska se till att du slocknar tidigt ikväll, din hjärna behöver mer paus, mindre pussy.
Fortsätt läsa Tjuvlyssnat tar öfver Östermalm

Det finns alltid så mycket att ta igen med gamla vänner

Kille 1: Men tjena! Det var sjuuukt längesen!
Kille 2: Tja! Ja det var sjuuukt längesen!
Kille 1: Bodde inte du i Norrköping?
Kille 2: Nja. Jag bodde i Linköping ett tag för längesen.
Kille 1: Ja just det Linköping. Är det du som har skitit på muggen?
Kille 2: Nä, men jag önskar att det var jag.
Kille 1: Okej, ha det!
Kille 2: Okej, vi hörs.
Fortsätt läsa Det finns alltid så mycket att ta igen med gamla vänner

Verkar som Securitas behöver jobba lite på sin goodwill

(Två väktare går förbi en mamma och hennes son 6+ )
Son: Mamma, vad gör dom där?
Mamma: Dom slår ner folk.
Fortsätt läsa Verkar som Securitas behöver jobba lite på sin goodwill