Årsarkiv: 2009

Alla är vi väl Homo… sapiens?

Liljeholmens tunnelbanestation

En kvinnlig lärare ~50 står med sin klass och väntar på tunnelbanan. Några fjortiskillar i klassen står och retar en popkille.
Fjortis 1: Du är så jävla ful, den enda anledning du kommer till skolan är för att du vill kunna kolla på oss andra killar!
Popkillen: Jag går i skolan för att jag måste.
Fjortis 2: Haha, jävla bög!
Läraren hör detta och avbryter genast konversationen.
Läraren: Nämen hörrni, så säger man inte. I den skola ni går i så visar man respekt för varandra.
Fjortis 2: Vadå, är det olagligt eller?
Läraren: Det vet jag inte, men man går inte runt och kallar folk bög! Du kan omöjligt veta om han är det eller inte.
Fjortis 1: Men man ser ju på honom att han är det.
Läraren: Men du kan inte veta om han är det eller inte.
Fjortis 2: Titta bara på honom så ser man det.
Läraren: Jaha, men när jag tittar på dig så tycker jag du ser ut som en bög du också!
Läraren går därifrån medans fjortisarna står kvar i tystnad.

"I'm a cop you idiot!"

Klassrum, Vellinge

Klassen planerar en klassresa. Läraren ~50 avbryter dem.
Läraren: Ursäkta, men jag måste avbryta er här. Jag tycker ni är trevliga, jag ogillar inte er. Men det betyder inte att jag vill resa någonstans med er. Om jag vill resa någonstans så gör jag det med MIN familj. Ni måste komma ihåg att ni är mitt jobb. Bara så ni vet det.

Cred: Maja S

Inte den tonen, tack

Ishall, Hallsberg

Två tjejer ~15 står i en ishall där en konsert ska hållas. Tjej 1 försöker lära Tjej 2 att spela fiol.

Tjej 1: Om du håller så så blir det ett C, och om du flyttar det fingret blir det Ciss. Fattar du?

Tjej 2 (suckar trött): Njaa…

Tjej 1: Men kolla här. Om det där är ett B, vad blir då det där?

Tjej 2: Bitch?

Cred: abstrakt

Vinnarrubrik av Maxburgaren

Bubblare:


”Nej, nu tycker jag att du börjar låta som ett Ass!” Av Fredrik
Ett Eb på att D#:a. Av Jo.
Första och enda gången det ordet har en upphöjande mening. Av Triflet
Det är mänskligt att fela, men hur kul är det på en skala? Av jurg

Nästa veckas rubriktävling hittar du här