Årsarkiv: 2009

Miss i universum?

Gröna linjen mot Hagsätra

Två tjejer ~14 diskuterar rymden.
Tjej 1: Men är Pluto en planet?
Tjej 2: Ja, det är typ en planet. Eller, forskarna bara typ bestämde sig för att det inte var det längre.
Tjej 1: Men har de varit på Pluto?
Tjej 2: Nej, de har varit på månen men inte längre.
Tjej 1: Men åh, de kunde väl åtminstone åka dit och kolla runt lite innan de bestämmer sig för att det inte är en planet?

Cred: Bulle

Nära skjuter ingen hane

Buss 1 till Torp köpcentrum, Uddevalla

Två tjejer ~16 sitter och pratar lite väl högt på bussen om en kille som den ena stöter på och försöker få en dejt med.
Tjej 1: Jag satt och chattade med Max igår och var så nära!
Tjej 2: Jaha? Vad hände då?
Tjej 1: Jag råkade skriva fel när jag skulle skriva ”jag kommer till dig” och skrev istället ”jag kommer på dig”.
Det blir helt tyst i bussen, efter några sekunder börjar de flesta längst bak i bussen gapskratta.

Cred: Filip