Hotell Winn, Umeå
En man och en kvinna ~55 sitter och äter frukost. De har en lågmäld men livlig diskussion.
Mannen: Nu får du sköta dig, annars får du åka hem! Då kan ju du stå där vid det jävla huset och vinka!
Cred: Ewa
Hotell Winn, Umeå
En man och en kvinna ~55 sitter och äter frukost. De har en lågmäld men livlig diskussion.
Mannen: Nu får du sköta dig, annars får du åka hem! Då kan ju du stå där vid det jävla huset och vinka!
Cred: Ewa
I närheten av Las Vegas, Nevada

Cred: Sven R
Röda linjen mot Fruängen
Två fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar.
Tjej 1: Men alltså, de som kommer från Göteborg kallar man ju för göteborgare. Och de från Stockholm för stockholmare. Vad kallar man de från Lappland egentligen?
Tjej 2 (efter en stunds funderande): Post-its!
Tjej 1 (tveksamt): Eh… Va?
Tjej 2: Ja, alltså. En lapp. En Post-it-lapp… Liksom…
Resan fortsätter under tystnad.
Vinnarrubrik av Mats A
Bubblare:
Lappland goes postal! Av inquisitor
Den hade gått hem hos göteborgaren. Av Jepz
Långsökt Lapp-lisa. Av Frankel
Det var inget att hänga upp sig på, men hon var ändå fäst vid den tanken. Av Wilgot
Nästa veckas rubriktävling hittar du här
Åhléns, Örebro

Cred: Anna
Buss 7, Helsingborg
Två tjejer ~15 pratar och skrattar högljutt på bussen.
Tjej 1 (högt): GUUUD vad jag är hungrig! Har inte ätit typ på hela dan!
Tjej 2: Jag har en banan i väskan men den är HELT grön.
Tjej 1: Nej, men då vill jag inte ha den. Jag hatar gröna bananer…
Tjej 2: Men om du lägger den i väskan och skakar så… ja, då blir den ju gul!
Tjej 1: Men… Blir den inte bara brun då?
Tjej 2: Jo, men den blir ju mogen. Typ solmogen!
Tjej 2 börjar ivrigt skakar om väskan för att bevisa att hon har rätt. Efter någon minut tar hon upp bananen igen, som fortfarande är helt grön.
Tjej 2: Nu behöver man bara vänta ett tag…