Årsarkiv: 2009

Stor i orden, liten i jorden…

Spårvagn 11 mot Saltholmen, Göteborg

En kille och en tjej, båda ~20, sitter och diskuterar begravningar.
Killen: Jag vill nog bli kremerad.
Tjejen: Det vill inte jag, man får så lite plats på kyrkogården då. Jag vill ta MYCKET plats!

Just don't drink the Kool-Aid

Öckeröfärjan, Göteborg

Två tjejer ∼16 är på väg över med färjan till Hönökonferensen.
Tjej 1: Och så sa jag till mamma att jag skulle sova över där och så… Men då tyckte hon att det lät väl inte så säkert.
Tjej 2: Men sa du inte att det var en kristen konferens?
Tjej 1: Jo, men då sa hon att hon tänkte på den där Knutbypastorn…

Cred: Andreas

”Mmm, och så kom det visst någon träskalle och tog skämtet ett steg för långt…”

Buss mot Borås

Ett par tjejer ~18 sitter och pratar om sjukhusserien Grey’s Anatomy.
Tjej 1: Men du, såg du det avsnittet då det var en kille som hade fått ett helt träd genom sig? Det var ju bara så grymt…
Tjej 2: Då fick den killen ett palmhjärta då alltså?
De skrattar gott åt hennes skämt. Plötsligt vänder sig en kille ~20 i sätet framför dem om och lägger sig i samtalet.
Kille: Jag såg det avsnittet. Och han blev ju en riktig stamkund!

Cred: Annie