Årsarkiv: 2009

En tjuvlyssnad tjuvlyssning

Buss 6 mot Göta, Borås

Tre tjejer ∼15 kliver på bussen och sätter sig långt fram. Tjej 1 plockar fram en MER-flaska.
Tjej 2: Vad har du i flaskan?
Tjej 1: Vanlig dricka, det är ingen sprit i den.
Tjej 2: Nähä okej. Kan man tvätta händerna med det eller tror du man blir kladdig?
Tjej 3: Klart man blir kladdig, det är ju socker i.
Tjej 1: Ja men du förstår att hon (pekar på tjej 2) bytte tampong förut men hann inte tvätta händerna.
Tjej 3 ser förstående ut. En tjej ∼25 som sitter längre bak i bussen hör konversationen.
Tjej ∼25: Vill du ha en våtservett?
Tjej 2 går bakåt i bussen och hämtar servetten.
Tjej 3: Hörde du vad vi pratade om?
Tjej ∼25: Ja!
Tjej 3: Åh Gud vad pinsamt!

Cred: Fatmé

Gemene man har svårt för versaler

Buss 176, Stenhamra

Två fjortistjejer sitter på bussen och diskuterar en kille.
Tjej 1: Asså, typ igår kväll när jag pratade med Jesper på MSN så skrev han värsta weird!
Tjej 2: Asså, typ som på bilddagboken då eller?
Tjej 1: Ah! Han skriver som värsta läraren! Han skrev med stor bokstav i början på varje ord! Typ: Hej Jessika. Asså! Han skrev hej med stort H och Jessika med stort J! Så jäkla störande, kändes som om det var ett jävla prov.

Vinnarrubrik av Johan

Bubblare:



Fast hon talar ju inte heller med små bokstäver. Av Fredrik R
i rEst MY cASE. Av Jonas Stenberg
”Glöm inte fälla ner Caps Lock efter dig!” Av Mats A

Nästa veckas rubriktävling hittar du här