Årsarkiv: 2009

För att du fortfarande sitter på tunnelbanan…

Tunnelbanan, Kista

En kvinna ∼30 sitter och äter mat från McDonald’s när hennes telefon ringer.
Kvinnan: …Ja, han kommer bara hem på kvällen och säger inte ens hej, utan går direkt ut på balkongen och sätter sig.
Tystnad.
Kvinnan: Jag klär på dem, ger dem mat och skjutsar dem till skolan varje dag medan han inte gör ett skit.
Tystnad.
Kvinnan: Undrar var han är? Det enda jag undrar är varför det inte kommer en bil och bara kör över honom!

Abbo dissa inte, ät en munk istället…

Café Linné, Uppsala

Två tjejer ~13, sitter på uteserveringen och ser en nunna gå in i caféet.
Tjej 1: Oj, var inte det en sån där… ehh… präst?
Tjej 2: Är inte de rasister?!
Tjej 1: Neeej, då skulle hon ha blivit nerslagen redan.
Tjej 2: Det kanske är för att hon inte har sin vitspetsiga hatt på sig…

Ta tillvara på effekterna

Universitetssjukhuset, Lund

En man 70+ kommer för att hämta sina skor som han har glömt.
Undersköterskan: Ja, så det var de här skorna som var dina då.
Mannen lyfter skorna till näsan och tar ett djupt andetag.
Mannen (på bred skånska): Jaaa, den lukten känner jag igen ja!

Cred: Rolph