Årsarkiv: 2013

Storskal(l)ig humor!

Buss 4, Stockholm

Två tjejer ~16 sitter och pratar.
Tjej 1: Asså Mange drog ett så kul skämt i fredags. ”Vill du gå med i Vattenskallarnas riksförbund? Ja jättegärna.”
Tjej 2: Vaddå jag fattar inte?
Tjej 1: Eeeh, asså inte jag heller men alla skrattade när han sa det.
Tjej 1 (efter lång tystnad): Amen ska vi gå till Åhléns då?

Cred och rubrik: Alexander

Tur att hans vänner också är o-intoleranta

Buss, Uppsala

Två killar ~18 pratar om allergier.
Kille 1: Så du är inte allergisk mot något, inte ens typ laktosintolerant?
Kille 2: Nepp, jag är absolut o-intolerant!
Kille 1: Fast du kan ju inte säga o-intolerant. Det heter ju tolerant i så fall. O-intolerant, det är som att säga att du är a-osmart eller o-asocial!
Kille 2: Jag är fan inte a-osmart, jag är sjukt intelligent! Och jag är fan inte o-asocial, jag har massor av vänner, alla tycker om mig!
Kille 1 (suckar): Ja, det är nästintill ett mirakel.

De förstod inte riktigt (vuxen)poängen

Tekniska högskolans tunnelbanestation

Två killar ~18 pratar om en gemensam kompis som de ska träffa senare.
Kille 1: Men vad gör han nu då?
Kille 2: Han skulle göra typ sånt som folk i 40-årsåldern med familj gör.
Kille 1: Vadå?
Kille 2: Åka och handla mat och sånt.

Cred: Roney