Burger King, Linköping
Arg kvinna ~35 (skyndar hastigt fram till kassan): Varför fick vi ingen leksak till kycklingbitarna?
Killen bakom kassan ~20: Din man sa inte att han ville ha en barnmeny, eftersom du skulle ha kycklingbitar också.
Kvinnan: Men det fattar du väl?!
Killen: Va?
Kvinnan: Han hade ju ett barn med sig!
Killen: Ja, men han beställde inte en barnmeny.
Kvinnan (muttrar): Hm, min man är en sån idiot ibland.
Killen (suckar tyst): Ta det med din psykolog.
Kvinnan (förvånat): Va?
Killen: Vill du köpa en leksak?
Cred: Ennerot
höhöh ibland är man tvungen att säga det uppenbara
Haha, bra sagt! :) Och lysande (försöker undvika orden ”klockren” och ”underbar” eftersom det ofta medför klagomål…) rubrik!! Tänk om det hade varit så! ^^ XD Fast jag skulle nog ändå ta pommes frites iaf
Förstår att han inte vill vara nån himla psykolog som måste lyssna på hennes problem..haha!
In your face!
Ehe…. schysst kille:P
Folk är för hettsiga! Och aldrig är det deras fel heller :O Bra sagt tycker jag!
#3 Tove.. Nej, som psykolog väntar man sig något högre lön antar jag..
oartig och arrogant kille enligt mig, som säkert bara är allmänt bitter över livet!! borde vara lite mer service-minded med tanke på vilket yrke han har… ryck upp dig själv istället för att nedvärdera andra!
typiskt ”svensk ungdom i miljonprogramsområde”-attityd… tragiskt
HA! Mitt i prick. Jag gillar ”Arg kvinna ~35 (skyndar hastigt fram till kassan)”. Like; vart är leksaken??! VAVA?!?! Jag behöver LEKSAKEN!!!!!
Hahaha ”ta det med din psykolog”. Jag skrattar så jag kissar på mig. Hoppas kvinnan råkade spola ner leksaken i toaletten….
om man upptäcker att det saknas en leksak, är inte första reaktionen då att fråga sin man, som tydligen hade beställt, vart leksaken (och hela kidspåsen) tagit vägen :S.
men killen i kassan va ju bäst :D
kunden har alltid fel men får nästan alltid som den vill. ett exempel är när en kund gick in på ica här i stan o fick byta coops egna märke. :P
Anonym: Det var inte hon som var oartig då tycker du?
Visst ibland kan servicepersonal bete sig illa men i det här fallet var ju hon otrevlig först, utan ngn ordentlig anledning dvs…
Alltså, jag är så less på folk som klagar på att inom serviceyrket ska man behöva stå ut med allt.
Man är där för, som killen i kassan, att ta emot beställning och sen betalt, inte behöva höra en massa annan oartig skit från folk som inte kan säga vad de egentligen vill ha, utan tror att man ska fatta ändå. Man kan inte läsa folks tankar bara för att man råkar stå i kassan.
Ja! Det e så fint när man e i serviceyrket ska vi ta skit från alla människor som haft en dålig dag hemma eller på jobbet etc.
Fick en mysig kund som sa till mig att han inte alls ville ha nån hjälp med att välja tv eftersom jag ändå ljuger.
Sen fråga han om jag kunde köra hem tv’n han valt.
Sa att eftersom jag ändå kommer ljuga kan jag ju såklart inte lova en sån sak. skönaste affär jag nånsin missat.
Man ska väl inte behöva stå ut med korkade personer och ta skit från andra bara för att man jobbar med människor?
Ibland är allt så hopplöst att man måste ventilera sig, antingen genom att berätta för arbetskamraterna och skratta åt det eller att tillrättavisa dem på plats, annars kommer man stå där i kassan och känna sig nertryckt jämnt och ständigt.
Jag menar, fatta hur det känns om en person som beter sig som en respektlös idiot kommer och ska styra och ställa över dig och du får bara nicka och ta emot?
Tänk er frustrationen och hur det påverkar ens psyke, att stå där och bara ta all skit, och hur nedvärderad man skulle känna sig..
”Kunden har alltid rätt” – mottot suger totalt, för kunden har oftast fel, genom att säga så höjjer man idioter till skyarna.
(jag bara filosoferar lite random kring att jobba på macdonalds xD)
Jag lovar att kvinnan frågat sin man om leksaken först och att han skylt ifrån sig. :) Lättare att skylla på personalen för att de inte kan läsa tankar.
Jag förstår killen som måste stå där i kassan hela dagen och höra sånt där. Har själv jobbat i butik och det är inte klokt vad otrevliga människor kan vara ibland.
Biträdet skulle ju kunna fråga om det är en barnmeny man vill ha, när man har ett barn med sig. Beställer man en hamburgare brukar de ju fråga om man bara vill ha hamburgaren eller om man vill ”menyn”…
Hahaha go burger-boy!
Jag undrar i mitt stilla sinne om jag har varit med och bidragit till denna kommentar, den utspelar sig ju faktiskt i Linköping där jag bor. För ca 10 år sedan svarade jag min mor en gång ”Det är ditt problem, det får du ta upp med din psykolog!” Efteråt tyckte vi båda att det var en ganska rolig kommentar gjorde vi båda gjorde den till ett frekvent använt uttryck. Efter hand började många av mina kompisar också använda den… Vem vet hur långt den har spridit sig nu?
PS. Och med ödets ironi är jag såklart själv utbildad psykolog idag!
anonym – det var faktiskt, som ingrid redan påpekat, kvinnan som var oartig först.
jag tycker att det var hon som nedvärderade kassörskan och inte tvärtom.
Haha, lite Clerks-känsla över denna. Se Clerks 2!
Lustigt att folk inom ”service yrken” aldrig är otrevlig utan deras kunder. Är ni aldrig kunder någonstnas?
Bråka inte med personalen
Bråka inte med personen som fixar din mat? eller?? Nu hade hon ju iofs redan fått sin mat… Men ändå… =P
Fy fan va otrevligt. Från båda.
Näe, inge burger king på ett tag!
Gillar ”räddningen”; Vill du köpa en leksak?
Seriöst. Jag skulle aldrig anställa en kille som den i citatet. Jag hoppas att ingen annan skulle göra det heller.
Att reagera på en otrevlig kund med att vara otrevlig själv är tecken på att man inte kan skilja på privatliv och arbetsliv. Det är så man går tillväga för att bli stressad och olycklig. Har man istället litet distans till sitt jobb kan man se det som att en av ens arbetsuppgifter är att ge oförtjänta leksaker till folk som är otrevliga!
Å andra sidan finns det faktiskt gäster som verkligen inte HAR rätt. Som mannen som svor och gormade över att kvittot inte stämde med hans uträkning (efter tio minuter utan att han lugnat ned sig kunde vi konstatera att nej, åtta minus fem BLIR inte sex och där sprack den uträkningen), kvinnorna som blev hysteriska när vi bad dem vänligt att inte låta sitt barn slänga leksaker på gästerna i kön, alla de gäster som själva placerar hårstrån i den allra sista tuggan av en hamburgare och sedan begär en ny (eller säger att den var för salt, för rå eller liknande, fast tydligen bara den sista tuggan), den okända individ som brukade smeta in väggarna på toaletten med bajs och så vidare, och så vidare, och så vidare ad nauseum… Efter fem-sex sådana gäster på en dag är det kämpigt att hålla mungiporna uppe, särskilt för en lön som kan ligga på 56 kr i timman om man har otur. Säg runt 70-80 för killen i exemplet, han var ju över 18 trots allt.
Fyra år på Donken och fjorton år inom hotell- och restaurang i allmänhet har fått mig att tappa min tilltro till människan.
Jag måste ju tyvärr säga att bemötandet på just Gyllene Måsen och Birger Kung eller andra snabbmatskjedjor är det allra bästa. Många i personalen är snäsiga, slaffsiga och otrevliga. Spelar ingen roll hur trevlig man är själv.
T ex igår skulle jag och minna barn köpa glass, så vi frågade vilka smaker McFlurryn fanns i. Vi fick ett snäsigt
– De vanliga smakerna.
OK vilka är de?
– Som vi alltid har smarties och dajm.
På andra MC brukar de kunna ha lakrits, bilar, osv….
Jag struntar i om han hört frågan 511 gånger under dagen han behöver fortfarande inte vara otrevlig mot mig.
Hur såg han ut? Jag ska till Linköping och fria!
Kvinnan var kastade skit och fick skit tillbaks, bra.
Folk som kommer till snabbmatsrestauranger tror tyvärr väldigt ofta att man ska vara tankeläsare. Hon är ju korkad som tror att man får med en leksak så fort man har en unge med sig…
Alltså. Tjuvlyssnat och förståsigpåare är ingen vinnande kombination.
haha :D Skön dissing. Nice ”räddning” med xD
#21 Calle ”nedvärderade kassörskan” Nu vet jag inte VAD du gjorde med kassören!?
haha gör alltid som kunden säger,, haha aa visst!
Tror jag vet vem det är om det va BK inne i stan. Nog för att det va rätt åt kvinnan i detta fall som var otrevlig men finns en kille ~20 där som alltid är otrevlig mot alla och dessutom sjukt dålig på sitt jobb. Handlade av honom i höstas och han gav mig fel hamburgare (jag hade beställt plain, fick vanlig) och när jag vänligt frågade om det inte hade blivit fel snäste han åt mig och sa att jag inte alls sagt ”plain”, muttrade och vände ryggen åt mig. Fick visserligen rätt hamburgare men är väl knappast mitt fel att han inte kan sitt jobb (fastän han garanterat jobbat minst tre månader där då jag beställde av honom gången innan också) och repeterar beställningar när han blir osäker. Tog honom säkert tio sekunder att hitta knapparna så jag gav min beställning väldigt lugnt och tydligt för att han skulle hinna med. Har själv tidigare jobbat på Burger King drygt ett år så jag vet hur det är men har aldrig nånsin snäst åt en kund oavsett hur idiotiska de varit, varför ta åt sig? Oftast blir det en rolig historia vi skrattar åt bland personalen istället :o)
Hahahaha Jag förstår verkligen den här killen. Han gjorde givetvis helt fel, men det är verkligen helt sjukt drygt att jobba i snabbmatsrestaurang. Folk idiotförklarar en hela tiden, trots att det är de själva som har gjort fel. Borde han verkligen ha tagit för givet att de skulle ha barnmeny bara för att det fanns ett barn där? Kanske borde ta för givet att alla smala människor ska ha en sallad också….
Gratis e Gott !
På tal om Mc Donalds så åt vi för det mesta gratis på Donken när jag var liten. Man går in på stället och spanar lite, sedan går man mot toaletten, förr var det en knapp som dom måste trycka på för att släppa in folk. Sedan går man ut från muggen och ser jävligt förvånad ut för det finns inget käk på bordet som man suttit vid. Då går man fram och frågar vart maten våran tagit vägen medans vi var på muggen. Pinsamt för dom då dom tror att dom städat bort vår mat och genast erbjuder nytt härligt käk.
Vi hann med nästan alla Mc Donalds i Sthlm tills vi åkte dit för vi hade kört det tricket med samma snubbe 2 gånger..hahahaha