haha jag jobbar där… skylten sitter på samma radda som Bakavdelningen (mjöl socker sirap mm.) fast så råkar toalettpapper vara vid gaveln där så de blir ganska lustigit
På 50 talet genomförde kvarnindustrin Sveriges ditills största och dyraste reklamkampanj, att gå dags, kvälls och veckopress. Syftet var att öka försäljningen av mjöl bland annat. Huvudanonensen var ett fotografi på en karl som kommer in i hallen och skall hänga av sig hatten, ute i köket skymtar mor och påritade doftslingor kommer ut i hallen. Bildtexten var ”Inget doftar som mors bak”.
Kampanjen kom av sig efter en visning för alltför många bland skaparna och uppdragsgivarna hade missat dubbeltydigheten, men det hade inte svenska folket, många hade roligt däråt.
ja vad ska man säga om ica personalen ?:D
haha jag jobbar där… skylten sitter på samma radda som Bakavdelningen (mjöl socker sirap mm.) fast så råkar toalettpapper vara vid gaveln där så de blir ganska lustigit
KLOCKREN !!
På 50 talet genomförde kvarnindustrin Sveriges ditills största och dyraste reklamkampanj, att gå dags, kvälls och veckopress. Syftet var att öka försäljningen av mjöl bland annat. Huvudanonensen var ett fotografi på en karl som kommer in i hallen och skall hänga av sig hatten, ute i köket skymtar mor och påritade doftslingor kommer ut i hallen. Bildtexten var ”Inget doftar som mors bak”.
Kampanjen kom av sig efter en visning för alltför många bland skaparna och uppdragsgivarna hade missat dubbeltydigheten, men det hade inte svenska folket, många hade roligt däråt.