#1 P
Vågar man gissa att du jobbar på Tidningen Ångermanland och försöker släta över din arbetsgivares misstag?
Även om det vore sant att sidor har rivits ur så är det illa nog att ha med de båda artiklarna/annonserna i samma tidning! Så ”lustigheten” består ändå. Din inblandning gjorde om möjligt det hela ännu roligare ;)
#6
Vafan, ska man inte kunna rapportera om nyheter om flygkrascher utan att annonsera om resor då?
Fånigt att säga som du gör!
Sen låg det en bilaga i tidningen, vilket gör att de flesta läsare hade inte ens reagerat då få plockar ur bilagan ur tidningen när de läser. Behöver man väl inte jobba på tidningen för att påpeka?
#6 J
Om man skulle tänka så skulle det inte gå att ha många annonser i en tidning. Tex om man skrev om en knivskärning av en person på sidan fyra så skulle annonsen om köksknivar på sidan 20 få åka ut.
Att de ens försöker släta över tabben med att dra upp den där bilagan, det förändrar ju ingenting eftersom annonserna _är_ placerade bredvid varandra. Hoppas att den där bilden kommer att leva kvar länge!
”Vi har nu skärpt rutinerna för att det inte ska hända igen” är en underbar klyscha, den kommer man alltid undan med. Varför har man inte bra rutiner redan från början istället?
Ett enkelt fall av att annonsprod skickade helsidan till tryck på fredagseftermiddagen, då olyckan inte ens hade hänt, varpå redaktionen la in artikeln sent på kvällen och alltså inte såg annonsen. Man skickar sidorna allteftersom de blir klara nämligen.
Annonsören i fråga tyckte dock att det var ganska roligt! Sånt som händer, helt enkelt =)
Jag kommer ihåg när flyget stoppades pga vulkanutbrott på Island och jag sökte med google efter nyheter. reklamen som kon upp med sökresultatet var för tyristflyg till Island !
Skitkul! Ännu roligare om det inte vore för faktumet att ett antal sidor rivits ut…
Riktiga vrakpriser!
#1 P: Har du bevis eller källanvisning för detta ”faktum”?
http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/
Ansvariga utgivaren kommenterar det och nämner att det låg en bilaga emellan. Så man behöver inte riva ut några sidor men lyfta ur bilagan.
Inget har rivits ur (dock låg en bilaga emellan).
http://ajour.se/angermanlands-olyckliga-annonsplacering/
#1 P
Vågar man gissa att du jobbar på Tidningen Ångermanland och försöker släta över din arbetsgivares misstag?
Även om det vore sant att sidor har rivits ur så är det illa nog att ha med de båda artiklarna/annonserna i samma tidning! Så ”lustigheten” består ändå. Din inblandning gjorde om möjligt det hela ännu roligare ;)
Det där som kallas för produktplacering va?
#6
Vafan, ska man inte kunna rapportera om nyheter om flygkrascher utan att annonsera om resor då?
Fånigt att säga som du gör!
Sen låg det en bilaga i tidningen, vilket gör att de flesta läsare hade inte ens reagerat då få plockar ur bilagan ur tidningen när de läser. Behöver man väl inte jobba på tidningen för att påpeka?
Det var hur som helst ett humoristiskt misstag =)
Ja ja, den som placerade annonsen gjorde i alla fall ett bättre jobb än han som placerade båten.
#6 J
Om man skulle tänka så skulle det inte gå att ha många annonser i en tidning. Tex om man skrev om en knivskärning av en person på sidan fyra så skulle annonsen om köksknivar på sidan 20 få åka ut.
Att de ens försöker släta över tabben med att dra upp den där bilagan, det förändrar ju ingenting eftersom annonserna _är_ placerade bredvid varandra. Hoppas att den där bilden kommer att leva kvar länge!
”Vi har nu skärpt rutinerna för att det inte ska hända igen” är en underbar klyscha, den kommer man alltid undan med. Varför har man inte bra rutiner redan från början istället?
2 500N
Men det har ju aldrig varit säkrare att kryssa än nu, nu har ju årets olycka hänt! ;-)
får fram poängen ändå!…trots sidorna som rivits ur!!!!!!
Ett tjugotal facebookanvändare? Har minst fem vänner som lagt ut den ;)
#3 Jag skulle hellre frågat #1 om han hade ”grund” för detta?
Giglio lär nu ha sett tillräckligt av stora kryssningsfartyg och är nog inte intresserade av flera som passerar väldigt nära ön.
Hahaha den där la jag ut på min blogg häromdagen. Klockren! :)
Det är nog en väldigt bra reklamplacering! Snart har ju hela Sverige sett den här bilden och det är ju inte så många som slutar åka båt pga det här..
Ett enkelt fall av att annonsprod skickade helsidan till tryck på fredagseftermiddagen, då olyckan inte ens hade hänt, varpå redaktionen la in artikeln sent på kvällen och alltså inte såg annonsen. Man skickar sidorna allteftersom de blir klara nämligen.
Annonsören i fråga tyckte dock att det var ganska roligt! Sånt som händer, helt enkelt =)
Jag kommer ihåg när flyget stoppades pga vulkanutbrott på Island och jag sökte med google efter nyheter. reklamen som kon upp med sökresultatet var för tyristflyg till Island !
Jag trodde först att ”det roliga” var att det står ”Dödssiffran ökar” samtidigt som kryssningsfartyget sjunker :/
Trodde först det ”roliga” var att kaptenen blev gripen för dråp?