Alla inlägg av Andreas

En dag blir hon kanske statsminister…

Utanför Sporthuset i Gävle

En ung tjej står och pratar extremt högt i mobiltelefonen.
Tjej ~17: Jag har ALDRIG sagt att du är dum i huvudet!
(Kort paus…)
Tjej ~17: Ja, men igår är väl en jävla skillnad mot idag!

Cred: Magnus

Skogens konung står inför nya utmaningar

Novaskolan, Kalmar

Några elever i en högstadieklass sitter och argumenterar om Sverige ska förbli en monarki eller inte.

Kille 1: Jamen, vad ska man ha en kung till? Han sitter ju bara där och får pengar…
Kille 2: Men kungen är ju en symbol för Sverige! Han åker ju ut till andra länder och inviger saker och sånt.
Tjej: Men det kan väl en älg göra?

Sannolikt, det betyder väl något som är likt sanning…

Lila linjen, Nödinge

Gymnasiekille 1: Alltså matten, statistik är såå himla onödig!
Gymnasiekille 2: Ehm, eller vad menar du då?
Gymnasiekille 1: Jamen, det är så himla onödigt bara. Jag menar, hur stor är chansen att den här bussen som vi sitter på just nu kommer bli träffad av en bomb i detta ögonblick?
Gymnasiekille 2: Jag vet inte. Inte så stor kanske…
Gymnasiekille 1: Ja men, det är ju 50% chans!
Gymnasiekille 2: Va?!
Gymnasiekille 1: Ja, antingen så händer det eller så händer det inte. Statistik…så jävla onödigt!