Etikettarkiv: Göteborg

Det är svårt i dessa trolltider

Spårvagn 6, Göteborg

Två killar ~20 sitter och pratar om diskussioner på internetforum.
Kille 1: Jag har suttit och förklarat för dem hur logik fungerar hur länge som helst nu, om induktion och deduktion, men ibland känns det som att jag talar med apor!
Kille 2: Ja, som att lära apor skjuta. Man kan lära dem att rikta vapnet, men inte hur resten fungerar.
Kille 1: Ja, och så är det som om aporna bara talar danska!

”They see me rollin’. They hatin’.”

Spårvagn 3, Göteborg

En man ~65 sitter längst fram i spårvagnen på sätena avsedda för äldre. Vid ett stopp kliver en annan man ~65 på, som man 1 verkar känna.
Man 1: Hej!
Man 2 reagerar inte.
Man 1: HEJ!
Man 2: Hej! Ah, sitter du? Ja du är ju handikappad…