Spårvagn, Göteborg
En flicka ~4 (drar i stoppsnöret tre gånger och säger till sin mamma): Mamma, vet du varför jag drog tre gånger i snöret?
Mamman (svarar lite ointresserat): Neeej, varför då?
Flickan: Jo, en gång för mig, en gång för dig och så tänkte jag vara snäll om det var någon annan som också ville gå av!
Cred: Nadia