Buss 600 mot Trollhättan, Göteborg
På en tämligen fullsatt buss sitter två killar ~17 och diskuterar en gemensam kompis som har skaffat egen bostad.
Kille 1: Fatta hur skönt det måste vara att ha eget alltså. Men ändå surt att flytta så grymt långt upp i Sverige!
Kille 2: Mmm, men skulle ändå vara värt det.
Kille 1: Man kommer ju inte att ha någon kontakt med honom när han bor i Ukraina nu längre alltså.
Kille 2 (sitter tyst en stund och säger sedan förvånat): Va?! Ukraina? Han bodde la i Sverige eller?
Kille 1: Ja, precis vad då?
Kille 2: Alltså… Du är medveten om att Ukraina inte ligger i Sverige va?
Kille 1 (tänker en stund): Ukraina… Nä fan jag menar Kiruna! Blandar jämt ihop dom!
Cred: Andrew