Etikettarkiv: Göteborg

Men det är ett Anagrm?

Buss 600 mot Trollhättan, Göteborg

På en tämligen fullsatt buss sitter två killar ~17 och diskuterar en gemensam kompis som har skaffat egen bostad.
Kille 1: Fatta hur skönt det måste vara att ha eget alltså. Men ändå surt att flytta så grymt långt upp i Sverige!
Kille 2: Mmm, men skulle ändå vara värt det.
Kille 1: Man kommer ju inte att ha någon kontakt med honom när han bor i Ukraina nu längre alltså.
Kille 2 (sitter tyst en stund och säger sedan förvånat): Va?! Ukraina? Han bodde la i Sverige eller?
Kille 1: Ja, precis vad då?
Kille 2: Alltså… Du är medveten om att Ukraina inte ligger i Sverige va?
Kille 1 (tänker en stund): Ukraina… Nä fan jag menar Kiruna! Blandar jämt ihop dom!

Cred: Andrew

Som om han inte redan var nere

Spårvagnshållplats, Göteborg

En kille ~25 sitter inne i busskuren och väntar på spårvagnen då en alkoholiserad uteliggare går fram till honom.
Uteliggaren (på bred göteborska) Dô, vet dô var ja’ e nånstans?
Killen: Du, du är på botten…

He could’ve spare her that strike

Utanför Star Bowling, Göteborg

En kille ~35 går förbi en kvinna ~55 av modell större och de råkar stöta till varandra.
Killen: Ursäkta…
Kvinnan (irriterat): Du får ju fan se dig för hur du går!
Killen (nedstämt): Och jag som trodde tjocka människor alltid var glada…
Han går vidare, kvinnan står kvar tyst.

"Liten och kladdig"

GrönExpress mot Göteborg

Två tjejer sitter och diskuterar vuxenlivet och hur det skulle vara att föda barn.
Tjej 1: Ja, och sen när jag är 30-35 så tror jag att jag kan tänka mig att skaffa barn. Antagligen via adoption.
Tjej 2: Adoption? Varför då?
Tjej 1: För att jag är lite rädd för att föda barnet själv. Plus att man kan ju hjälpa föräldralösa barn att få ett hem.
Tjej 2: Jag skulle aldrig kunna adoptera ett barn! Då vet man ju inte hur barnet kommer att se ut. Man kanske får en jätteful unge!
Tjej 1 (ironiskt): Ja, för man vet ju precis hur ens barn kommer se ut om man själv föder det…
Tjej 2 (seriöst): Ja, precis!