Etikettarkiv: Göteborg

Svaret fick henne att blekna

Konsum, Göteborg

En mamma och hennes dotter ~4 står i kassan och ska betala.
Dottern (till kassörskan ~40): Vad heter du?
Kassörskan: Majken heter jag. Det känner du nog inte många som heter.
Dottern: Jo, det gör jag. Majken Jackson.

Alltså alit talat, vi är ju alla likadana inuit

Gymnasium, Göteborg

Tre tjejer ~16 pratar i skolkorridoren.
Tjej 1: Gud, jag ser verkligen ut som en sån moské idag!
Tjej 2: En moské?
Tjej 1: Ja, såna som bor på Grönland typ.
Tjej 3: Menar du en eskimå?
Tystnad.
Tjej 1: Ah, men det är ju samma sak!

Barn av dokusåpagenerationen

Spårvagn 1, Göteborg

En mamma och hennes dotter ~3 går på spårvagnen.
Dottern (pekar på en man ~25): Titta mamma, han har också en svart mössa!
Mamman: Det är faktiskt fult att peka, tänk om du gör honom ledsen.
Dottern: Jag pekade inte, jag bara sa… mamma varför måste du alltid genera mig?

Typiskt, precis när hon samlat flest statuspoäng började alla andra samla vuxenpoäng…

Spårvagn 11, Göteborg

Det är efter midnatt och en kille och en tjej ~20 sitter på spårvagnen och pratar högt. Båda två verkar vara ganska fulla.

Tjejen: Förresten, vad är det jag har hört om att du ska börja dricka vin? Det är ju jätteäckligt. Fast i och för sig, man blir full snabbt och det är billigt och…

Killen (avbryter): Ja, men det är inte därför.

Tjejen: Va?

Killen: Jag vill kunna dricka det på middagar och dylikt, som en social grej liksom. Inte för att bli full.

Tjejen (märkbart upprörd och helt seriös): Men vad är det som händer med folk egentligen?! Bara för att vi har fyllt 20 betyder inte det att vi måste börja tycka om alkohol, sluta skratta åt fisar och avsluta våra konton på Lunarstorm! Fan!
Ingen säger något mer och resan fortsätter under tystnad.

Cred: Rövkvist

Vinnarrubrik av Sara

Bubblare:
Man blir aldrig för gammal för att fortsätta play ahead. Av Amanda
Killen: Jag tänker i alla fall fortsätta att skratta åt B1. Av Maxburgaren
iDoMiNfJorTizZ_89 var inte redo för vuxenvärlden. Av Jennifer
Those who drink wine will whine. Av Laynther

Nästa veckas rubriktävling hittar du här