Etikettarkiv: Göteborg

Barnaskar för en möjlig barnaskara

Mataffär, Göteborg

En kille och en tjej ~17 står i kö vid kassan.
Tjejen: Alltså, vad är ”Banan skar” för något? Det låter bara konstigt.
Killen: ”Banan skar?” Ingen aning, var står det?
Tjejen pekar på en etikett brevid sig. Killen ler och ger tjejen en snabb puss i pannan innan han börjar skratta.
Tjejen: Vadå, vad är det som är så kul?
Killen: Barnaskar, älskling. Och du ska vara smart!
Tjejen får ett generat uttryck i ansiktet.
Tjejen: Men förlåt att jag glömde min hjärna hemma. Den är lite tung att bära ibland. Till skillnad från din menar jag.

You don’t lose your sense of humour just because you’ve got Aides

Café på Kungsgatan, Göteborg

Två män ~45 sitter och fikar. Den ene verkar vara den andres assistent och pratar oavbrutet. Den andra mannen sitter mest tyst. Helt plötsligt säger den tyste mannen något.
Tyste mannen: Vet du vad man ska göra när buss 19 kommer?
Assistenten: Nej?
Tyste mannen: Man ska ta några steg tillbaka.
Tystnad.
Assistenten: Aha, varför då?
Tyste mannen: Det står ”Backa” på den bussen.
Det blir tyst.
Tyste mannen: Det kanske inte var så roligt.
Assistenten fortsätter att prata.

Cred: Johanna

"Ja, en riktig paragrafryttare"

Spårvagn 3, Göteborg

En kvinna ~70 och hennes manliga vän ~50 sitter och pratar.
Kvinnan: Jag kände inte igen Nisse utan sin mössa! Han har alltid på sig den där mössan.
Vännen: Ja, han trivs i sin mössa.
Kvinnan: Men han har aldrig på sig den när det är riktigt kallt, bara när det är lite kyligt. Det är som du säger, han vänder kappan efter vinden.

Då är det hög tid för högtid

Utanför Ica Maxi, Mölndal

Två kvinnor ~50 samtalar om de kommande helgerna och Kvinna 1 bläddrar intensivt fram och tillbaka i en fickkalender för att se när de olika helgdagarna infaller.
Kvinna 1: Nyårsafton… det är den 2:a va?

Cred: Pixelmate

Så det kan gå när näsan sitter för nära munnen

Buss mellan Korsvägen och Brunnsparken, Göteborg

Två tjejer ~16 är lite dragna och sitter långt bak i bussen. I närheten sitter en smått irriterad kvinna ~55. Efter att ha skrattat och hållt på som fjortistjejer brukar göra, hörs det plötsligt ett ganska tydligt ”bubblande” ljud.
Kvinnan (ironiskt): Värst vad fisförnäm man kan vara då.
Tjej 1 (tittar på kvinnan och säger spydigt och självsäkert): Det kanske luktar äckligt men det var fan i mig ingen förnäm fis, det var en vanlig jävla rap.

Cred: Pontus

Vinnarrubrik av Jörgen Pettersson

Bubblare:
Fina flickor fiser inte, de vågar inte släppa loss. Av David André
Bättre med en vällagrad fis än en omogen rap. Av Allan
Det gäller att vara rapp i käften. Av Johan Hammerby
Och det här är fan i mig ingen rubrik, det är en vanlig jävla bubblare. Av Anahita

Nästa veckas rubriktävling hittar du här