Etikettarkiv: Mellersta Sverige

Dagens dubbel: En sötsur blandning

Origo busshållplats, Falun

Två äldre damer sitter och väntar på bussen.
Dam 1: Tänk, kaffe, det är gott det.
Dam 2: Jaa. Ja, jag har socker i mitt kaffe, jag.
Dam 1 (lyckligt): Ja, jag med. Och det tänker jag ha heeela livet!

Cred: Sammy

Södra Torget, Borås

Två damer ~80 verkar vara på väg att avsluta ett gräl.
Dam 1: Men bara gå till kyrkogården och dö då!

Cred: Emeric

Argument utan ben att stå på

Agora, Linköping

Manlig hipster ~25 (allvarligt): Hej. Är lammracksen vegetariska?
Mannen i kassan (spricker upp i ett hånflin): Nej, det är de inte.
Manlig hipster ~25 (ännu mer allvarligt): Okej, för det stod inget om att det var kött i.

Cred: Erik

Att ge råd och att ha råd

Omklädningsrum i ishall, Linköping

En pappa ~40 hjälper sin son ~8 att knyta skridskorna inför bandyträningen.
Pappan: Man får bestämma sig för om man vill vara spelnörd eller idrottskille.
Pojken tittar besviket på pappan och suckar.

Apoteket, Uppsala

En pojke ~10 och hans mamma ~35 står i kassan på apoteket.
Pojken (tjatar om att få en påse tuggummi eller en dricka): Den här då, eller den här?
Mamman ~35 (håller upp påsen med sin receptbelagda medicin): Nej, det är knappt så vi har råd med det här.
Pojken: Men måste du ha det där då?
Mamman: Ja, om du inte vill ha några småsyskon. Och det får du fan inte.

”För jag vill inte sova hos fiskarna…”

Ljungsjön, Ljungsbro

När David var på sjön och fiskade hörde han följande från båten bredvid (där de också fiskade):
Flicka ~4: Pappa?!
Pappa ~25: Jaaa, vad vill du nu då?
Flickan: Jag undrar bara när det här stänger?

Cred: David

Påskägd!

Skola, Jönköping

Tjej 1 ~16; Jag tog testet igår, och ja… jag är gravid.
Tjej 2 ~16: Va?! Är du gravid?! Grattis gumman! Herregud! När kommer barnet?!
Tjej 1: April april.
Tjej 2: April?! Men det är ju den här månaden!

Vinnarrubrik av Zemlon

Bubblare:
Magstarkt aprilskämt. Av Angie
Kulmage slutade i kul mage. Av Emeric
När skämtet inte simmar hela vägen fram. Av Amie
Har man sagt A får man säga BB. Av Mats A

Nästa veckas rubriktävling hittar du här