Etikettarkiv: Mellersta Sverige

Brottom lönar sig!

Busstation, Västerås

Några killar i nedre tonåren sitter i en busskur och pratar om sommarlovsaktiviteter.
Kille 1: Jag har verkligen tänkt på det här. Vet ni vad jag kommit på? Det är i sommar det gäller. Vi har bara ett sommarlov på oss, sen är det kört.
Kille 2: Ja, nu eller aldrig, typ.
Kille 1: Mm… sen blir man femton, och då är det inte kul mer.
Kille 3 (osäkert): Men alltså, ska man verkligen tänka så? Begå massa brott bara för att man kan?
Kille 1: Amen asså sen blir vi ju 15! Fatta vad du kommer ångra dig då, att du inte gjorde det!
Kille 2 (om kille 3): Det är ingen idé att förklara för honom, han är helt pantad.

Vinnarrubrik av Looney

Bubblare:
Tjuvstart! Av Stina Hallberg
Definitionen av stulen ungdom? Av Sandra
Jag vet vad du gjorde förra sommaren! Av Mats A
Do the crime when you don’t have to do the time! Av Jonas

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Dagens dubbel: Två sidor av arbetsmoral

Willys, Marieberg, Örebro

En tjej ~20 står i kassan och ska precis betala. Hon använder kortmaskinen och den piper för att hon ska godkänna köpet.
Tjejen (frågar lite tankspritt): Vill du ha kvitto?
Kassörskan (förvånat): Är det inte jag som ska fråga det?
Tjejen (verkar vakna ur sin trance): Oj, ursäkta, jag sitter också i kassan, fast på Hemköp. Snacka om arbetsskadad.
Tjejen tar skrattandes sitt kvitto och packar ihop sina varor.

Buss mot Tylösand, Halmstad

Ett gäng killar ~23 sitter på bussen och pratar om arbete.
Kille 1: Jag tycker inte om att jobba för då måste jag gå upp tidigt, åka någonstans eller göra något.

Cred: Johan

Angry Nerds

Arlanda Flygplats

En mamma ~40 och hennes dotter ~7 sitter på en bänk och dottern spelar spel på en smartphone. Då och då rycker hon till och svär.
Mamman: Men vad du håller på! Sluta svära nu!
Dottern: MEN DOM VÄGRAR DÖ! DOM JÄVLA HORGRISARNA VÄGRAR DÖ!

Oh, Stupid Sweet Child O’ Mine

Gustavsbergs kyrka, Gustavsberg

En klass är på utflykt och har en diskussion om musik.
Tjej 14: Alltså jag gillar ju inte bara ny musik. Jag gillar annat också, typ Guns N’ Roses.
Diskussionsledaren: Mhm, ”Welcome To The Jungle”?
Tjejen tittar oförstående på honom.
Tjej 14: Jaha? Tack så mycket?

Cred: Moa