Etikettarkiv: Norra Sverige

Eller tålmodigt vägande

Buss 29 mellan Luleå och Boden

Ett par pojkar ~10 och ~12 sitter och lyssnar på musik.
Pojke 1: Du Johan, vad heter den här låten?
Pojke 2 (uttalar med stor svårighet): Pati… patien… patiently waiting. Äh, jag kan inte uttala det där första, men det betyder ”patienten väntar”.

Cred: Elin

Det var inte bara mamma Olivia Nalen som njöt av familjens grekiska myskvällar

H&M, Härnösand

En pappa och hans son ~15, som verkar lite småless, står och väntar på någon utanför dörrarna.
Pappan: Tror du hela gurkan går åt?
Sonen: Inte vet jag, det är väl du och mamma som lagar maten.
Pappan: Jo, men annars kan vi använda den till du-vet-vad, tänkte jag.
Sonen: Va?!
Pappan: Tzatsiki! Tzatsiki menade jag!

Cred: Fredrik

Vinnarrubrik av jurg

Bubblare:


Snart dök morsan upp med polisen… Av Elin
Grönt är skönt. Av J.B
Amerikansk paj och svensk gurka. Av Nyllet

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Hallelujah moment

OKQ8, Östersund

En kvinna ~50, med en kort kjol och Svenska Kyrkan-jacka, samt en tjej ~18 står i kön. Tjejen har händerna fulla med varor och hostar utan hålla för munnen.
Kvinnan: Om man ska hosta ska man hålla för munnen.
Tjejen höjer chockat på ögonbrynen. Hon går fram för att betala och vänder sig sedan till kvinnan.
Tjejen: Om man jobbar för Svenska Kyrkan ska man ha en kjol som går över knäna.

Cred: Psykis

Pappa vet sämst

Cafeterian, Sundsvalls sjukhus

Pappa ~35 och dotter ~15 sitter och pratar.
Dottern: Pappa, vi ska hitta någonstans att jobba för att få ihop 100 kronor till hemlösa barn, kan inte du betala det så jag slipper jobba?
Pappan: Varför ska jag behöva betala?
Dottern: Du kanske vill hjälpa de hemlösa barnen?
Pappan muttrar något om att skaffa ett jobb.
Dottern: Ska jag skaffa ett jobb?
Pappan: Nej men de där jävla hemlösa ungarna kanske skulle fundera på saken!

Mythbusters to the rescue!

Buss 2, Sundsvall

Två tjejer ~14 sitter och pratar. En svartrockare sitter mitt emot dem.
Tjej 1: Jag läste att allt man värmer i mikron tappar näring.
Tjej 2: Vadå? Så om jag mikrar en gurka en morot och sallad, så innehåller det ingenting efteråt?
Tjej 1: Ja ungefär, mikron suger ur allt liksom.
Tjej 2: Men jag mikrar alltid mina nudlar! Då är det ju ingen näring i dem alls när jag tar ut dem?
Tjej 1: Nä, helt tomma. Man ska koka nudlar!
Bussen stannar på en hållplats och svartrockaren reser sig för att gå av.
Svartrockaren: Nudlar innehåller förfan ingen jävla näring hur ni än gör.

Cred: Anna