Hotell Winn, Umeå
En man och en kvinna ~55 sitter och äter frukost. De har en lågmäld men livlig diskussion.
Mannen: Nu får du sköta dig, annars får du åka hem! Då kan ju du stå där vid det jävla huset och vinka!
Cred: Ewa
Hotell Winn, Umeå
En man och en kvinna ~55 sitter och äter frukost. De har en lågmäld men livlig diskussion.
Mannen: Nu får du sköta dig, annars får du åka hem! Då kan ju du stå där vid det jävla huset och vinka!
Cred: Ewa
Baan Thai, Luleå
Två tjejer ~17 står i kassan och ska beställa bord.
Tjej 1: Får man sitta där inne?
Kassörskan: Det är en spegel.
Cred: charlie
Shell, Härnösand
Tre killar ~30 och en tjej ~20 står runt ett bord och samtalar. Tjejen och Kille 1 pratar om singellivets baksidor.
Kille 2 (till tjejen och Kille 1): Men varför blir inte ni två ihop för? Det vore ju perfekt!
Tjejen (skeptiskt): Nej tack, jag klarar mig…
Kille 2: Men ni bråkar ju jämt, man märker ju att ni är kära.
Kille 1: Men din dumma jävel… Du bråkar ju också jämt med mig!
Dagis, Umeå
En pojke ~4 och fröken ~30 sitter och pratar om skillnaden mellan pojkar och flickor.
Pojken: Varför har pojkar snopp?
Fröken: Men hur skulle man annars se skillnad på pojkar och flickor?
Pojken: Men åååh! Tjejer har ju Lypsyl!
Cred: Caroline
Vinnarrubrik av Tomas och Marie
Bubblare:
Hon blev hastigt avsnoppad när pojken fick en syl i vädret. Av J.B
Pungsvett vs. Läppglans Av Torminator
Ja, eftersom de har så många läppar, lade han till lite blygdt. Av Ante
Nästa veckas rubriktävling hittar du här
Busshållplats, Östersund Centrum
Två tjejer ~15 står och väntar på bussen och kommer in på ett samtal om samer.
Tjej 1: Alltså hur lever samer egentligen? De har väl inga affärer och sånt i Lappland?
Tjej 2: Nä, det tror jag inte. De har väl inte ens pengar där…
Tjej 1: Nähä, är de såna där fattiglappar?
Cred: Isaacs