Etikettarkiv: Norra Sverige

Underskatta inte vikten av en bra grund

Bussen mellan Skellefteå och Lövånger

Tjej ~16 (till sin tjejkompis ~16): Alltså… det absolut bästa jag vet, det är att lägga på min foundation från Make up store! Jag blir så lycklig då!
Kompisen nickar instämmande.

"Och jag är ändå överläkare här på sjukhuset"

Fikarum, Norrlands Universitetssjukhus, Umeå

Två killar och en tjej ~26 sitter och fikar.
Kille 1 och tjejen har en ingående diskussion om universum.
Kille 2 (allvarligt och eftertänksamt): Jaha… Tänker ni på sånt? Jag tänker typ på om Leksand ska vinna nästa match.

Dagens outfits: ”I’m with stupid”-t-shirts

Buss 2 mot Centrum, Skellefteå

Fyra tjejer ~15 sitter och pratar om att åka tåg.
Tjej 1(förskräckt): Tänk att åka själv på tåget, med massa andra i en sån där kupong! Kupong… visst heter det så?
Tjej 2 (brister ut i skratt): Hahaha, kupong! Det är ju en maträtt!

En motorchykel kanske?

Parkskolan, Örnsköldsvik

Två killar ~16 snackar om World of warcraft.
Kille 1: Har du hört att på det där nya, Wrath of the lich king, så ska man kunna ha motorcyklar och sånt?
Kille 2: Ja, helikoptrar också.
Kille 1: Det blir ju värsta overkligt när dom lägger in sånt. Liksom ofta en Orch skulle köra motorcykel.
Kille2: mm, precis.

Cred: MooS

2 boys, 1 bag

Buss nr 20, på E4an mellan Kalix och Luleå

En pappa ~45 pratar med sin son ~7.
Pappan: Vet du vad den här lilla påsen som finns framför dig i stolsfickan är till för?
Pojken: Nä.
Pappan (högt): Bajs, det är en bajspåse. Den kan du ju behöva om du behöver bajsa. Behöver du bajsa? Vill ha ha bajspåsen.
Pojken: Meh, nä, inte är det väl en bajspåse?
Pappan: Jodå. Bajs, bajs, bajs.
Pappan upptäcker att kvinnan mitt emot lyssnar och byter till sin mest myndiga röst.
Pappan: Påsen är till för om man börjar må illa. Inget annat!

Cred: Agnez