Bollnäs
Två pojkar ~8 och ~5 står och diskuterar sin kommande resa till Kolmården.
Pojke ~8 (entusiastiskt): Och så har dom orangutanger där!
Pojke ~5: Har dom inte Nordman där?
Cred: Sabina
Bollnäs
Två pojkar ~8 och ~5 står och diskuterar sin kommande resa till Kolmården.
Pojke ~8 (entusiastiskt): Och så har dom orangutanger där!
Pojke ~5: Har dom inte Nordman där?
Cred: Sabina
Piteå gågata
Två kvinnor ~40 står och pratar då Kvinna 1:s man kommer ut ur blomsteraffären bredvid med en bukett röda rosor.
Kvinna 1: Neeej, inte igen!
Kvinna 2: Vadå, gillar du inte rosor?
Kvinna 1: Jo självklart, men nu förväntar han sig att jag ska ligga på rygg med benen i vädret de kommande dagarna, och vem har tid med det?
Kvinna 2: Jo, det såklart. Ta inte emot dem.
På en buss i Härnösand
Mamma ~40 och dotter ~17 sitter på bussen och diskuterar ett svar på ett SMS med någon form av komplimang som dottern har fått av en kille.
Mamman: Ja men skriv tack och gör en sån där ”glad skit” då?
Dottern: Men ge ’rej! Jag måste tänka 21 år och inte 17 nu…
Mamman: Jaa okej…Men skriv ”tack, det värmde” då?
Dottern: Men för helvete…21! INTE 41!!
Cred: Jennifer
Willys, Östersund
Pojke ~6 (pekar på den ekologiska mjölken): Vad är det där?
Mamman: Ekologisk mjölk.
Pojken: Den är mycket dyrare.
Mamman: Ja, men bättre för miljön.
Pojken: Vad spelar det för roll? Hur ofta häller man ut mjölk i naturen?
Cred: Maria Wallinder
Vinnarrubrik av Gordon Gekko
Bubblare:
Den nya generation har en (eko)logisk syn på miljöfrågorna. Av Carl
Argumentet höll och det visade sig att bönderna bara mjölkade oss på pengar. Av Anahita
Mjölk trivs bäst i öppna landskap. Av Olle
Ever heard of the milky way? Av Tova
Som svar fick pojken bara eko, han var alltför logisk. Av Allison
Nästa veckas rubriktävling hittar du här
Busslinje 28, Hudiksvall
Kille 1 ~18: Fatta om solen skulle slockna, så skulle alla dö.
Kille 2 ~18: Va? Är du dum eller? Det skulle vi inte alls.
Kille 1: Jo, vet du hur jävla kallt det skulle bli eller?
Kille 2 (med allvarlig röst): Ja, jag har väl varit vaken på natten!
Cred: Erik