Etikettarkiv: Norra Sverige

”Fick du bort fläckarna från sätena efter att jag kom?”

Buss 100 mot Haparanda från Umeå

Bussvärdinnan ~35 har lyckats slå på mikrofonen så att det hörs ut i bussen vad hon och chauffören ~50 pratar om. Bussen kör förbi en långtradare som kört av vägen.
Bussvärdinnan (chockad): Oj, men det ser ut som om han har klarat sig i alla fall. Undrar hur det där gick till…
Chauffören (bestämd): Ja, han har säkert väjt för en älg eller nåt. Det kan man då inte göra med en buss full av människor. Springer det upp en älg blundar jag bara och kör!
Folk tittar skräckslagna på varandra i bussen.
Kvinnlig passagerare ~30: Nä! Bäst att jag säger till dem innan vi får höra nåt vi verkligen inte vill höra!

Cred: Niklas

Maybe she’s born with it, maybe it’s Myocardial

Make-Up Store, Luleå

Tjej ~15 har plockat lite smink och ropar sedan till pappa ~50, som står utanför att hon är klar. Pappan stiger in i affären för att betala för sakerna.
Tjejen: Fan, dom har så jävla bra smink här!
Pappan: Om tre veckor kommer du behöva nytt..
Tjejen: Nee!
Pappan: Bara vänta och se..
Kort tystnad.
Tjejen: FAN! Jag som behöver ny grön ögonskugga också!
Pappan: NEJ!
Tjejen: Meh, dom hade ingen snygg grön färg här ändå..
Pappan suckar lite lätt.
Tjejen: Dock så har dom skitsnygg grön på Face Stockholm.. Fast deras smink suger!
Pappan (smått panikartat): Neejj!
Tjejen: Få ingen hjärtattack nu, pappa… Nån måste ju betala för mitt smink!

Cred: Förbipasserande

”Let’s just bi friends”

Ryggisspåret, Sundsvall

Två tjejer ~17 går och pratar med varandra om lite allt möjligt.
Tjej 1: Jo… Jag har kommit fram till att jag är bisexuell också!
Tjej 2 (mycket nervös): Ååh, jaha… Men gud vad kul för dig!
Tjej 1: Ja, men gud ja!
Båda fortsätter gå under tystnad.
Tjej 1: Äh, det är lugnt. Jag tänder inte på dig. Du är för kort!

Cred: Tjejen bakom

Barnuppfostran är minsann ingen barnlek

Åhlénsrestaurangen, Östersund

Två syskon, en pojke och en flicka ~5 respektive ~7, springer runt och är rätt högljudda.
Pojken: Vi leker kurragömma!
Flickan: Ja! Jag gömmer mig!
Pojken: Nej, jag gömmer mig!
Pappan (med trött röst): Ni kan väl gömma er båda två…

Skillnaden mellan att vara ytlig och att vara djup

Matsal, Luleå

Fjortistjej: Alltså jag fattar inte varför vissa typ skär sig…
Lång tystnad.
Fjortistjejen (fortsätter): Jag menar då kan man ju lika gärna typ plocka ögonbrynen eller nått… för det gör ju typ lika ont, och då blir man ju liksom snygg också!

Cred: A,V,S,L