Etikettarkiv: Norra Sverige

Tjej 1: Det var då jag visste att jag var kär

Kebab House, Timrå

Fyra ungdomar ~18 sitter och äter. Plötsligt gör en av killarna en underlig grimas och alla de andra kollar konstigt på honom.
Kille 1: Ehm, jag tror jag har fått kebab i näsan.
Kille 2: Har du kebab i näsan?
Kille 1: Ja…
Tjej 1: Vadå, har du fått kebab i näsan?
Kille 1: Ja!
Kille 3: Har du fått kebab i näsan?!
Kille 1: Men jaaa! Ska ni ta och säga det en gång till i kör också kanske?
Killen fortsätter äta men gör efter en stund ytterligare en underlig grimas. Killen mitt emot brister ut i gapskratt.
Kille 1: Det är faktiskt inte roligt! Varje gång jag typ sväljer känns det som om den går djupare…
Kille 2: Haha, men du gör snygga ansiktsuttryck!
Kille 1 blir sur men fortsätter äta. Snart gör han dock ytterligare en underlig grimas.
Kille 2: Haha! Du spänner liksom hela ansiktet!
Kille 1: … Alltså, va fan!
Kille 1 börjar hosta, gurgla och fnysa högt. Efter mycket kämpande lugnar han ner sig.
Kille 1: Ja! Den lossnade! Men kolla, det var ju sallad!
Kille 1 visar stolt upp salladsbiten, stoppar sedan in den i munnen och sväljer nöjt.
Tjej 1: Åt du upp den?!
Kille 1: Ja, jag har ju betalat för maten!

Cred: Mattila

”Det var sannerligen bättre förr. Då gick vi upp före vi gick och la oss, åt grus till frukost…”

Matsal, Sundsvall

Ett sällskap på fyra personer sitter och äter lunch. En av kvinnorna ~55 går till kassan för att köpa bröd till lunchen. Hon kommer strax tillbaka till bordet och suckar.
Kvinnan: Det var slut på allt fullkornsbröd, det fanns bara vitt bröd.
Man ~65: Vad är det för fel på vitt bröd?
Kvinnan: Jag har ju ätit vitt bröd i 30 år. Det är ju roligare med fullkornsbröd, lite variation sådär.
Mannen: Jaha, nuförtiden ska det vara kul att fika…

Han har kanske fler himmelska planer än vad hon tänkt sig

Fruktavdelningen på Hemköp, Umeå

Äldre man ~60: Vill du ha hjälp med att väga kålhuvudet?
Dam ~60 (generat): Ja tack.
Mannen: Ha en trevlig dag! Så kanske vi ses inom en snar framtid. (Han tittar upp i taket)
Mannen går iväg.
Damen (puffar lite på ett kvinnligt biträde ~22): Tror du att han stötte på mig?
Biträdet (ler): Man får väl alltid hoppas på det bästa!

Cred: Ida

"Ja, men nu blir flaggstången inte hissad överhuvudtaget…"

Kyrkparken, Östersund

Två damer ~70 står och pratar i väntan på bussen.
Dam 1: Ja, allting är ju så sent nu för tiden.
Dam 2: Du tänker på bussen?
Dam 1: Ja, bland annat…
Hon tittar menande på dam 2 som om hon borde förstå.
Dam 2: Menar du…
Dam 1: Ja, du förstår vad jag menar.
Dam 2: Men, du har ju alltid gnällt på att han Bengt är så långsam med sina saker.
Samtliga i busskuren börjar fnissa.

Cred: Viktor A