Etikettarkiv: Norra Sverige

"Jo, det ger mig migrän men som tur är hittar jag till neurologen"

Umeå Lasarett

(Stressad kille 20+ kommer in i entrén och stoppar en ung läkare.)
Killen: Du, den här nervcentralen, vart ligger den?
Läkaren: Nervcentrat? Ja, det sitter i hjärnan. (Ler ironiskt.)
Killen (upprört): HA HA, jävligt roligt AT-läkarjävel. Hur funkar studielånen för dig?!
(Läkaren gapar medan killen rusar vidare.)

”Jaha, jag som trodde att du hade de där fula röda kläderna för skojs skull”

ICA-butik, Boden

(Man 35+ står vid kassan, drar sitt bonuskort och sätter sedan tillbaka det i plånboken.)
Kassör: Du måste dra kortet igen, det registrerades inte.
Mannen (irriterat): Och hur FAN vet du det?!
Kassör (förvånat): Eeh, för att jag jobbar här…

Skönt att äldrevårdens bristande resurser inte tagit kål på humorn!

(Vårdtjej 18+ och vårdtjej 29+ ska hjälpa tant 85+ med ett par byxor)
Vårdtjej 18+: Vad du nyper ihop benen.
Tant 85+: Vad sa hon?
Vårdtjej 29+: Hon sa att du nyper så med benen.
Tant 85+: Ja, det är väl det enda nyp man får på det här stället.
Fortsätt läsa Skönt att äldrevårdens bristande resurser inte tagit kål på humorn!

…Och inget kokain fick han tag på heller

(Idrottsprofil smiter förbi kön på krogen.)
Idrottsprofil: Hej det är jag som är x.
Vakten: Du får fan va Nelson Mandela, men i Östersund står vi i kö!
Fortsätt läsa …Och inget kokain fick han tag på heller

Brolin…Dahlin…hmm…

Tjej 23+: Varför ställer aldrig proffsen upp när det är match?
Kille 25+: Mellberg, Ljungberg, Isaksson har säsongspremiär i helgen och vill säkert ladda upp med klubblaget.
Tjej 23+: Vaddåra? Men Zlatan då?
Kille 25+: Han skrev just på för Inter.
Tjej 25+: Dom andra då?
Kille 25+: Vilka andra proffs?
Fortsätt läsa Brolin…Dahlin…hmm…