Etikettarkiv: Norra Sverige

Det är inte lätt för dagens ungdom att tillfredställa sina föräldrar

(Tonårsmamma samtalar med väninna om sonens kommande festivalbesök)

Tonårsmamma: Jo, och de är så seriösa förstår du, han och hans gäng. De har skrivit ut programmet för alla konserter och gjort upp scheman över vilka som ska se vad, och den som inte är på någon konsert ska vakta tältet. De tycker att det är viktigt att alltid någon är i tältet och har koll. De har verkligen tänkt på allt!
Väninna: Jaha. Men du tror inte att det där bara är något som han säger till dig, för att lugna dig liksom? De är ju grabbar.
Tonårsmamma: Hmm, nja, eller nej, de är ju väldigt seriösa han och hans gäng…
Väninna: Men i så fall vet du ju vad vi skulle ha kallat dem om vi var i deras ålder?
Tonårsmamma (uppgivet): Jo…Nördar.
Fortsätt läsa Det är inte lätt för dagens ungdom att tillfredställa sina föräldrar

Smaka gärna mormors anthrax-muffins

Luleå universitet

Student 1: Vad dåligt det gick på loppisen. Typ ingen fick sälja något!
Student 2: Nä, min mormor var där och sålde fika förresten! De sålde typ för 20 spänn på hela dagen!
Student 1: Shit va dåligt. Jag menar, de gamla borde man ju i alla fall köpa av. De hade säkert bakat och hållit på.
Student 2 (med dramatiskt tonfall): Ja, alla bara gick förbi! Man tycker att de kunde köpa bara för att dom är så gamla och söta. Men ingen bryr sig väl om dom stackars PLO-medlemmarna…
Student 1: PLO?? Va fan?
Student 2: Ja? Pensionärernas riksförbund eller något sånt tror jag.
Student 1 (skrattande): Ja du, om det var PLO som sålde kakor så tror fan ingen vill köpa dom! De är ju värsta militära terrorgruppen typ.
Student 2: Jamen, skärp dig! PLO är för gamlingar. Du menar ju Al Qaida!

Krossa kapitalismen, jag menar nekrofilismen!

(Två tjejer ska just ta för sig av texmex-buffén).
Tjej 17+ 1: Alltså, det är bra att man kan ta hur mycket man vill. Man kan vara som värsta….eh, vad heter en sån där som stjäl saker hela tiden?
Tjej 17+ 2: Kapitalist?
Tjej 17+ 1: Ah, just det, eller är inte det en sån där snuskgubbe som tänder på lik?

Fortsätt läsa Krossa kapitalismen, jag menar nekrofilismen!

GPS upgrade

Kille 25+: Vad är det där? (tittande på en GPS-skärm)
Busschaufför: Det är en GPS som hjälper mig att hitta, så i den skärmen ser jag alla vägar.
Kille 25+ (tänker en kort stund): Om det rusar upp en älg på vägen, ser man den då i skärmen?

Fortsätt läsa GPS upgrade