Skidliften, Ulricehamn
Två killar ~9 med snowboards pratar i liftkön.
Kille 1: Men har du ingen pappa med dig?
Kille 2: Nej, han åker i barnbacken.
Cred: Jonatan
Skidliften, Ulricehamn
Två killar ~9 med snowboards pratar i liftkön.
Kille 1: Men har du ingen pappa med dig?
Kille 2: Nej, han åker i barnbacken.
Cred: Jonatan
Sjuans buss, Uppsala
En dagisgrupp med ca 10 barn kliver på bussen och sätter sig ner.
Flicka ~5 (till en pojke bredvid): Du borde ha halsduk. Det är farligt att gå utan halsduk på vintern. Då kan man få lunginformation.
Cred: Frida
Tunnelbanan, Stockholm
Två tjejer ~15 sitter och pratar.
Tjej 1: Du vet Edward… sååå snygg.
Tjej 2: Nähä?
Tjej 1: Jo, alltså… jag är nog kär i Edward.
Tjej 2: Onödigt. Han har Bella, har du ens läst böckerna? Det är inte lönt att ens försöka…
Tjej 1: Men herregud Malin, Bella är påhittad.
Cred: Maja
Spårvagn 7, Kungsportsplatsen, Göteborg
Två killar ~21 står i den fulla spårvagnen som åker över vallgraven. Kille 1 uppmärksammar ett långt, tjockt rör som ligger utsträckt på isen.
Kille 1: Vad är det där för någon slang?
Kille 2: Det är la Göteborgsslangen!
Kille 1 står kvar tyst.
Kille 2 (efter utebliven reaktion tittar ner och mumlar): Just det. Du är ju från Borås…
Vinnarrubrik av J.B
Bubblare:
Då var det ingen vits. Av airaM
When in götet’ you’re behind flötet’. Av rolph
Han kanske var språkrör. Av Wildheart
Nästa veckas rubriktävling hittar du här
Café Blå Skåpet, Medborgarplatsen, Stockholm
Två tjejer ~20 väntar på sin beställning vid cafédisken.
Tjej 1: Åh, färsk pasta låter så gott. Jag har tänkt göra hemmagjord pasta när jag får tid.
Tjej 2: Sa du pasta?
Tjej 1: Ja.
Tjej 2: Pasta?
Tjej 1: Öh, ja. Jag såg min syster göra det en gång. Det är inte så svårt.
Tjej 2: Nä… det är väl bara att lägga i det i vattnet och koka.