Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

En realist i realisationen

Klädbutik i Borås under mellandagsrean

En trött mamma ~35, en smått uttråkad pappa ~35 och en mycket entusiastisk dotter ~6 går runt bland paljettklänningar och festliga toppar.
Dottern: Titta mamma!
Mamman: Mmm.
Dottern: Men denna var ju fin!
Mamman: Jo…
Dottern (strålar av glädje): Men titta på denna då!
Mamman (biter av surt och vresigt): Jaha, och när tycker du att mamma ska ha den då? När hon diskar och städar kanske?
Pappan tittar apatiskt framför sig och familjen lämnar affären.

Cred: Sara

Hans attityd kostade honom mer än beräknat

Ica Röbäck, Umeå

Ett par ~40 står vid kassan. Mannen packar ner varor (bland annat en massa öl) och kvinnan står redo att betala.
Kassören (scannar en påse mangobitar och ler mot kvinnan): Är det här din nya godissort?
Mannen (avbryter innan kvinnan hinner svara): Nej, det är bara en till godissort för henne. (Han mumlar sedan högt): Och dyra var de också.
Kassören: Inte lika dyra som dina öl i alla fall…
Kvinnan skrattar högt.

Cred: Mattias

Och Anders… Och…

Spårvagn 1 mot Tynnered, Göteborg

Två tjejer ~16 sitter på spårvagnen och diskuterar nyår.
Tjej 1: Fan vilket kul nyår det var!
Tjej 2: Ja, men varför låg du med Mikael?
Tjej 1: Men, jag var ju full ju.
Tjej 2: Har du berättat för Peter?
Tjej 1: Varför ska jag berätta det för Peter?
Tjej 2: Meh! Ni är ju ihop, han borde la få veta?
Tjej 1: Men… (tystnad) Då måste jag berätta för Jonte också…

Cred: Mikke

De var ändå bättre på 90-talet när P var med

Ica, Smedby, Kalmar

En liten pojke och hans pappa går runt på Ica.
Pojken: Pappa pappa titta där är ju de ju!
Pappan: EMD heter de. Men du har väl sett reklamen? De är elaka, deras skiva kan vi inte köpa, du har ju sett reklamen.
Pojken nickar förstående och de går vidare.

Cred: ida karlsson

Avart 3D

Biograf, Stockholm

Två tjejer ~16 är på väg ut från efter filmens slut och pratar om filmen som har varit i 3D.
Tjej 1: Fan vad bra den var! Tänk om det skulle vara så i verkligheten också.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Ja, tänk om allt skulle vara i 3D!
Tjej 2: Men…
Tjej 1: Skitläskigt ju, allting skulle kännas som om det var jättenära.