Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Man 1: ”…vi inte mer Kerstin, hör du det? Inte mer!”

Buss 18 mot Johannelund, Linköping

Två kvinnor och två män ~70, har uppenbarligen varit ute tillsammans. Det pratas livligt om alkohol, dans, när de ska gå ut nästa gång och annat skvaller. Det ena paret börjar kliva av.
Man 1: Ja, då ses vi på måndag Olof!
Man 2: Jajjemensan gubben!
Dörrarna stängs.
Man 2: Vilka jävla tjatterkärringar! De där träffar vi inte mer Anna-Lena, hör du det? Inte mer!

Cred: Nikita

För lagens beskyddare

Spårvagn nr 5, Göteborg

Fyra ”fjortiskillar” sitter längst bak i spårvagnen och är allmänt högljudda. En av killarna får syn på två polisbilar.
Kille 1: Varför fan är det så mycket poliser i stan?!
Kille 2: Åh men det är ju för fan bokmässa, folk är som galna!

Take my sister, please

Buss 661, Vallentuna

En tjej och en kille ~18 sitter bredvid varandra. De verkar inte känna varandra. En tjej ~13 sätter sig plötsligt bakom dem och börjar prata med killen.
Tjej ~13: Har du flickvän?
Killen: Eh, nej.
Tjej ~13: Då tycker jag du ska bli tillsammans med min storasyrra här, hon är snygg, hon är smart…
Tjej ~18: Laura!
Tjej ~13 tittar retsamt på dem. Både Tjej~18 och killen blir väldigt generade.

Cred: Yatch

Rape me, my friend?

Buss, Östersund

Två tjejer ~20 kliver på stadsbussen i centrum och börjar frenetiskt samtala om huruvida deras gemensamma killkompis ska göra slut med sin tjej.
Tjej 1: Men vill du ligga med han då?
Tjej 2: Näe, vill du?
Tjej 1: Det är det enda sättet som jag vet fungerar.
Båda börjar skratta.
Tjej 1 (allvarligt): Men det är ju för hans eget bästa!
Paus.
Tjej 1: Vi tar det på lördag när vi har supit ner honom…

Cred: frida

Practice makes prefect

Gröna linjen mot Hässelby strand

Tjej ∼20 sitter och pratar i telefon. Hon verkar prata om en f.d. vän.
Tjejen: Nej, men det är ju det jag säger… hon är mindre begåvad. Hur kan man inte se samband mellan agerande och resultat?! Hur kan man vara så dum? Visst att IQ är övningsbart, men hon övar ju fan inte!

Cred: Andreas