Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Låt fantasin flöda fritt

Flyg mot New York

En mamma ~35 sitter ensam medan hennes barn är någon annanstans på planet. Helt plötsligt hörs ett högt pang och saker som ramlar i golvet. Efter någon minut kommer en flygvärdinna fram till mamman med en flicka ~6 och en pojke ~9.
Pojken: Okay, I have some good news, and some bad ones…

Cred: Syltgubbe

Surfa på Östersjön? Nej, fiska i Lårviken!

M/S Cinderella, Stockholm

Båten ska precis avgå och två killar ~25 står vid pissoaren.
Kille 1 (pekar plötsligt upp i taken): Kolla, ett ISDN-uttag! Du kan koppla in din dator där!
Kille 2: Det enda jag tänker koppla in i kväll är kuken.

Vinnarrubrik av Kickan

Bubblare:
Lätt att få kontakt vid pissoaren. Av oxido
Vem fan behöver ISDN när man kan få STD? Av Robin (inte Hood)
Hellre KK i sängen än 128K i väggen. Av Nolen
Kom ihåg att skydda hårdvaran mot virus vid uppkoppling med musen. Av
Andreas 2

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Andekontakt har aldrig varit enklare

Kyrkogården, Kikås, Mölndal

En mamma och hennes dotter ~5 verkar vara på väg att besöka en grav.
Dottern: Men hur vet man vilken det är som är rätt?
Mamman: Jo, förstår du, det står namn på alla stenarna.
Dottern tittar närmare på stenarna och skiner plötsligt upp som en sol.
Dottern: Och det står telefonnummer också!

Cred: Wendy

"Jag vet inte, men jag kan adressen"

Gröna linjen mot Hagsätra

En kvinna ~50 står på tunnelbanan med en gammal sittbarnvagn där hon har matkassar och grejer. En man ~30 med son ~2 i barnvagn går på tunnelbanan. Kvinnan pekar på det trasiga hjulet på sin vagn och börjar prata om detta med mannen.
Kvinnan (pekar på mannens vagn): Var har du köpt den där då?
Mannen: Second hand på Tradera.
Kvinnan (efter en stunds tystnad): Vad sa du att gatan hette?

Cred: Linda

Och som bekant behöver inte det betyda något

Röda linjen mot Mörby centrum

Två tjejer ~16 pratar och efter en stund hörs ett pling från en av tjejernas mobil. Den ena tjejen tar upp sin mobil för att läsa sms:et.
Tjej 1: Kan han bara sluta skriva till mig!
Tjej 2: Vem då?
Tjej 1: Jo, men du vet den där Oskar som var på Emelies fest i lördags.
Tjej 2: Snygg-Oskar? Känner du honom?
Tjej 1: Nej, men jag har känt honom i mig…

Cred: Agnes