Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

”It’s a Shémale!”

Gröna linjen, Stockholm

En man och en kvinna, ~30, sitter bredvid varandra på tunnelbanan. De verkar inte känna varandra.
Mannen (till kvinnan): Ursäkta, var har du köpt din tröja?
Kvinna: På ***.
Man: Okej, tack.
Tystnad.
Kvinnan: Hoppas hon blir glad!
Man: Den är till mig…
Kvinnan ler obekvämt och tittar bort.

Cred: Silke

Mot Hässelby, via Dramaten

Gröna linjen mot Hässelby

Tunnelbanetåget har precis kommit in till perrongen och folk har klivit på.
Tågföraren (i högtalarna): Du, kille i jeans och svart keps som precis klev på och kastade en snus på vindrutan när tåget kom in… jag hoppas du bryter ett ben.

Cred: Fredrik s

En "Toy story" utan lyckligt slut

Clas Ohlson, Umeå

En tant är och handlar med sitt barnbarn ∼5.
Tanten: Vill du ha en sådan där? (Tanten pekar på en radiostyrd båt.)
Barnbarnet (ser överlycklig ut): Ja!
Tanten: Det kan jag tänka mig.
Sedan skrattar hon högt och går därifrån med ungen utan leksaken.

Hellre täckning än betäckning

Hötorget, Stockholm

Två killar ~20 går bredvid varandra och den ena tar upp en gammal mobil ur fickan.
Kille 1: Men ta och skicka in din nya mobil på lagning, den där är så ful!
Kille 2: Det har jag, men den går inte att laga säger de.
Kille 1: Va!? Den var ju nästan helt ny! Var det inte Cissi som förstörde den? Kräv henne på pengar, den kostade ju 1500!
Kille 2: Ja, hon förstörde den, och nej det kan jag inte göra… 2000 kostade den…
Kille1: 2000!? Det är fan 4000 tuggummi! Ingen brud är värd så mycket!

Cred: Awksewl

Vinnarrubrik av Maxburgaren

Bubblare:
Det är ingen toy! Av J.B
Den gamla mobilen var tillverkad av Jenk’are och saknade Shake funktion. Av J.B
Dagens bubblare. Av h-dson
Kille 2: Fast det kanske bara är en bugg… Av Josse

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Ett barn av vår tid

Buss 2, Linköping

En pojke ~5 sitter och pratar med sin mamma ~30.
Pojken: Mamma, hur långt är det kvar till jul?
Mamman: Ungefär tre månader skulle jag tro.
Pojken: Hurra! Det är snart jul! Hm… jag önskar mig ett spel, och ett… ett… Mamma, vad har jag inte?

Cred: Flickan på sätet framför