Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Obamas indoktrinering sprider sig!

Drottningtorget, Trollhättan

En tjej ∼14-17 står och röker vid en busskur sent på kvällen. Två äldre kvinnor ~50 kommer fram och frågar om de kan få bomma en cigg av henne. Tjejen tittar på dem, håller fram hela paketet och tändaren.
Tjejen: Ta alltihop. Jag är alldeles för ung för att hålla på med sådana här dumheter.

Cred: Alexandra

Tjej 2: Ja det är i alla fall en glädjedans

Tunnelbanans röda linje till Fruängen, Stockholm

Två tjejer ∼15 står och diskuterar.
Tjej 1: Ja, hon har typ börjat på fox… alltså foxtrot. Ja hon kallar det för fox… och typ bugg, sådär konstiga danser liksom.
Tjej 2: Nej men guud vad deprimerande!
Tjej 1: Ja! Jag ska börja på någon dramatisk dans… typ som tango.

Cred: Claire

Det fanns ändå inget annat än kossor och svin ute den kvällen

Utanför P.C Kök & Bar, Göteborg

Två killar ~20 står utanför och tvekar ifall de ska gå in eller inte.
Kille 1 (utbrister efter cirka tio minuter): Fan vilken ovärd kväll det här var. Kan ju lika gärna dra hem och spela FarmVille!

Cred: Michael

Vinnarrubrik av Anton

Bubblare:
Den här torkan skulle i alla fall inte få ta skörden! Av Maggan
Första kvällen de spenderade IRL var en total besvikelse. Av Mira
Att öla eller föla, det är frågan. Av Anton Höber

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Allt

Röda linjen mot Fruängen, Stockholm

En tjej ~16 sitter och pratar högt i sin mobiltelefon. Samtalsämnet är filmen Pan’s Labyrinth.
Tjejen: Men du, vad kommer det här ”Pan” ifrån. Jag tycker det finns överallt; Peter Pan, Pan’s Labyrinth, Pan Pizza, men vad betyder det?

Cred: Rey

Hon tålde inte deras tjat

Tunnelbanan, Stockholm

Tre tjejer ~13 sitter och diskuterar vad de ska välja för snacks till bion.
Tjej 1 (till tjej 2): Men du, då kan väl inte du äta choklad? Du är ju laktosintolerant!
Tjej 2: Nej, jag vet. Jag ska nog ta popcorn och vatten.
Tjej 1: Varför tar du inte läsk?
Tjej 3 (allvarligt): Men gud! Hon är ju laktosintolerant sa hon ju!

Cred: Natalie