Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Tur för honom att han fortfarande är rapp i käften

Buss 2, Helsingborg

Busschauffören ska precis stänga dörrarna när en dam ~75 kliver in och ber honom att vänta tre minuter på hennes man som går oerhört långsamt. Busschauffören går motvilligt med på detta. Damen ställer sig med ryggen mot utgången och väntar.
Damen (försöker starta en konversation med chauffören): Egon går som en sköldpadda sedan förra hösten då han bröt benet.
En herre ~80 (kommer in på bussen och knackar damen på axeln): Padda kan du vara själv, hade det inte varit för alla jumprar du tvunget skulle köpa så hade jag varit här före dig…
Småfniss sprider sig i bussen. Damen tittar sig generat omkring, sätter sig ned och är tyst under resten av resan.

Cred: Michelle

Play them off, Anita Lindblom

Alingsås

Två tjejer ~16, sitter på bussen och pratar med en främmande kvinna ~65.
Kvinnan: Trivs ni här i stan?
Tjej 1: Så där. Alla är så falska i den här stan!
Kvinnan: Jaså?
Tjej 2: Ja, det är ju så i småstäder. Alla är så jävla falska! Så tråkigt.
De fortsätter småprata lite och fem minuter senare reser sig kvinnan och säger adjö.
Tjej 1 (till tanten): Hej då, ha det bra!
Tjej 2: Hej hej, ha det så jättefint!
De är tysta tills kvinnan har gått av.
Tjej 1: Alltså fy fan vilket jävla äckel! Var hon lebb eller?
Tjej 2: Ja, usch vilken vidrig människa! Vad fan ville hon egentligen?

"Jag är den hårda verkligheten"

McDonalds, Stockholm

En sen lördagsnatt. Två lulliga tjejer (~18-22) beställer mat i kassan och kassören uppger summan. En av tjejerna vänder sig till killen (~25) bakom dem i kön.
Tjej 1: Betalar du eller?
Killen: Nja, alltså, jag är inte riktigt sån.
Tjej 1: Nähä, och vem fan är du då?

”Det är egentligen ingen stor malmskillnadsgata i smaken”

Bromma, Stockholm

Vid ett grönsaksstånd står en lite äldre man och ska köpa jordgubbar av en tjej ~15.
Mannen: Vad är skillnaden på de jordgubbar som kostar 20 kr och de som kostar 40 kr per liter?
Tjejen (lite snäsigt): De billiga är polska!
Mannen: Ok, det blir de billiga, jag ska inte prata med dem ändå.
Tjejen (förmanande); Det spelar ingen roll förstår du, man kan inte prata med jordgubbar, de är bara jordgubbar.

Cred: Filippa