Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Till nästa gång hade han lärt sig att använda protestricket…

Buss 760 mot Göteborg

En gammal tant ~70 kliver på den näst intill fulla bussen och lägger snabbt märke till att platsen längst fram är ockuperad av en ung kille.
Tanten (uppgivet): Jaha, samma visa varje gång, du vet väl att dessa platser är anpassade för oss gamla och funktionshindrade?
Killen (spydigt): Nähä det menar du inte? Synd att jag varken är ung eller krympling då, hehe!
Man ~40 från sättet bakom sticker fram huvudet mellan sätena.
Mannen: Det skulle vi nog kunna ordna hörru du!
Killen reser sig hastigt upp och går långt bak i bussen.

Cred: Robin

"Vintage 7-up, my ass"

Gröna linjen mot Hässelby

Fyra fjortisar sitter strax intill varandra på tunnelbanan. Alla ser väldigt förväntansfulla ut. En tar fram en 2-liters läskflaska och en spritflaska. Det framgår att de ska blanda till dem på plats. När dom öppnar spritflaskan börjar det pysa och bubbla om den. Fjortis 1 smakar.
Fjortis 1: Men för fan! Det är ju fan Sprite!
Fjortis 2: 250 spänn åt helvete!

Luca Brasi à la gullig och morbid

Folktandvården Näsby, Kristianstad

En mamma ~25 sitter i väntrummet med sin son ~3. Sonen pratar om fiskarna i akvariet och säger att de är fina.
Sonen: Jag vill ha en fisk.
Mamman: Du får fråga tandläkaren om du kan få en.
Sonen: Den stora fisken. Jag ska sova med den.
Mamman: Ska du sova med fisken?
Sonen: Japp.
Mamman: Men då tror jag den dör, för den kan bara leva i vatten.
Sonen: Den ska vara död.

Någonstans runt kommunhuset i Göteborg finns det en tom bänkplats just nu…

Buss 133 från Liljeholmen, Stockholm

På bussen sitter två fyllon och pratar högljutt med varandra. En tredje man kliver på bussen, även han är berusad. Han passerar sätet där de två fyllona sitter.
Fyllot (skriker): Tja din arbetslöse jävel!
Mannen: Men tja…Det var länge sen!
Fyllot: Bor du i en barack nu?
Mannen: Ja, precis.
Fyllot: Röstar du på Obama?
Mannen: Va…?
Fyllot: Ja, barack. Barack Obama!
Mannen: Fan va du var snabbtänkt då…

”Woman, are you high or just lost on definitions?”

Röda linjen, Västra torget, Jönköping

Det är mycket liv och oväsen på bussen. En man och en kvinna ~40 pratar med varandra.
Mannen: Jo, och så sa jag till Karin att vi skulle köpa en sån där HD-TV.
Kvinnan: Va? Nog för att de blev svenska mästare förra säsongen, men jag vet inte om jag skulle lägga pengar på en TV som bara visar HV!

Cred: Tina