Gröna linjen, nära Slussen
Tjej ~20: Jag läste att den franska översättningen av Stieg Larsson-serien har fått dålig kritik. De har liksom tagit många svenska uttryck och översatt dem litterärt.
Cred: Snorkfröken
Gröna linjen, nära Slussen
Tjej ~20: Jag läste att den franska översättningen av Stieg Larsson-serien har fått dålig kritik. De har liksom tagit många svenska uttryck och översatt dem litterärt.
Cred: Snorkfröken
Väntrummet, Kalmar Central
En tjej ~25 ringer ett samtal på sin mobil och hon verkar ha kommit fram till en telefonsvarare.
Tjejen: Ja hejsan, Anna heter jag, jag var på arbetsintervju hos er för två veckor sen. Jag bara undrar hur och när ni hör av er, jag börjar bli jävligt trött på att vänta på ert samtal så för er skull ska ni nog ta och ringa snart, jag väntar inte hur länge som helst! Sen tänkte jag informera er om att jag INTE tänker ringa er igen och tjata, det här är mina sista pengar på mobilen och jag har ingen lust att fylla på den igen än på ett tag. Hoppas ni hör av er, hej!
Cred: Becca
Bussen mellan Skellefteå och Lövånger
Tjej ~16 (till sin tjejkompis ~16): Alltså… det absolut bästa jag vet, det är att lägga på min foundation från Make up store! Jag blir så lycklig då!
Kompisen nickar instämmande.
3:an mellan Drottningtorget och Brunnsparken, Göteborg
Det har nyss rapporteras om en olycka på linjerna och chauffören, en man ~25, gör ett utrop om att olyckan är ur vägen. Då plötsligt upptäcker chauffören ett gäng som går tvärs över spåren. Han tutar på dem och gör en kraftig inbromsning, varpå samtliga passagerare skakas till ordentligt.
Passagerare: Men kör på dem bara!
Chauffören (gravallvarligt): Njae, det blir så många jobbiga rapporter att skriva då.
Hela främre vagnen skrattar gott…
Cred: Revvan
Utanför ICA Maxi, Gotland
En liten pojke ~4 och hans mamma ~35 står vid en tuggummiautomat.
Pojken: Mamma, kan jag få ett tuggummi?
Mamman: Då ryker hela din månadspeng.
Cred: Hanna