Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

’I’ve had enöff’ sa pigan när hon såg den grisiga stian

Nackstabussen, Sundsvall

En tjej ~15 sitter på bussen och pratar högt i mobilen med en kompis. Samtalet handlar om en kille, som tydligen verkar vara några år äldre.
Tjejen: Jag sa åt honom att jag inte hade några pengar. Då sa han att jag kunde få en femhundring om jag städade hans lägenhet.
Kompisen svarar något.
Tjejen (argt): Ja, jag vet. Vilket svin! Vem tror han att han är?
Kompisen gör ett ännu längre utlägg.
Tjejen: Var jag är? Jag sitter på bussen på väg till hans lägenhet. Ja, jag vet. Men jag behöver ju pengarna!

Cred: Bjoerling

Kille 2: Jag fattar inte, jag har gått om sexan

Nils Ericssonterminalen, Göteborg

Två killar ~13 sitter och väntar på buss 520 mot Gråbo.
Kille 1: …och jag ba, vadå har du PMS eller?
Kille 2: Vad är PMS för nåt?
Kille 1: Jag kan inte säga det här, säger sen…
Kille 2: Det är en sjukdom eller hur?
Kille 1: Jag säger sen!
Kille 2: Visst är det sånt som jag fick typ i sexan?
Kille 1: Vad var det då?
Kille 2: Vet inte vad det kallas, jag kallar det typ rått utbrott…
Kille 1: Nä det är inte det… Jag kan skriva det här.
Killen tar upp mobilen och börjar skriva.

Cred: Ylva

Den som lever får se

Nyhetssminket, TV-huset, Stockholm

Två sminköser, ~60 och ~20, sitter och pratar. Den yngre pratar om att tjäna ihop pengar för att göra en laseroperation av synen. Den äldre avråder detta bestämt.
Den äldre kvinnan: Laser? Det kan du väl ändå inte göra? Sånt där trams funkar inte. Du borde gå till en akupunktör, eller min zonterapeut! Synen har med levern att göra, ser du.

Cred: Tv-dinner

Hon må sitta i vardagsrummet men hon står också i kö till korven

Torget, Eskilstuna

Det är sent en lördagskväll och lång kö till korvkiosken. Plötsligt ringer det i en mobiltelefon som tillhör en man ~35. Han svarar och de pratar en stund.
Mannen (säger efter ett tag): Men älskling, jag står lite illa till för det där. Jag är på stan och står i en korvkioskkö. (Kort tystnad) Okej då. Jag tror att du endast har trosor på dig och att du ligger på soffan och väntar.
Alla i kön börjar gapskratta.
Mannen (generat): Hon sa ju att det inte gjorde nåt att jag sa så fast jag står i en kö.
Tjej ~25 (irriterat men roat): Du kanske skulle ha frågat oss i kön istället!

Cred: Emelie

Vinnarrubrik av Chris Thursday

Bubblare:
Ny definition av korvstånd? Av Peter
Man måste hålla korven rätt i mun. Av Agge
I det moderna Sverige spelar kön inte längre någon roll. Av Halleluja
Sveriges religionsfrihet innebär inte nödvändigtvis att man offentligt får berätta om sin egen trosuppfattning. Av Inquisitor

Nästa veckas rubriktävling hittar du här