Kategoriarkiv: Tjuvlyssnat

I kategorin ”Tjuvlyssnat” publicerar roliga, tänkvärda och ibland chockerande samtal och konversationer i från hela Sverige. Vad är det människor pratar om egentligen?

Nej han gick väl på något annat…

Linje 1, Jönköping

Två fyllon ~35 sitter mitt emot varandra och bussen åker förbi ett dagis.
Fyllo 1: Här gick min dotter på dagis…
Fyllo 2: Det är rätt bra där va?
Fyllo 1 (med irriterad röst): Inte fan vet jag, det var inte jag som gick där!

Vinnarrubrik av Jepz

Bubblare:
Dotter på lekis, pappa på dekis Av Blärp och Anna-Lena
Absint father? Av Johnny
På hans tid var skolorna fulla. Av Peter H
Hon frågar inte vad jag gör på dagarna, jag frågar inte henne… Av Calle T

Nästa veckas rubriktävling hittar du här

Och så skapades gruppen ”400 personer lägger sig i en ’böghög’ på en noggrant utvald tjej i Borlänge!”

Mc Donalds, Borlänge

En kille ~20 står i kassan och pratar med en tjej i samma ålder, som ska handla.
Killen (ironiskt): Vad roligt att du bjöd mig på festen…
Tjejen: Ah, men asså, jag kunde inte, för jag har inte dig på Facebook.

Tjejen: ”There is no emoticon for what I’m feeling!”

Gymnasium, Göteborg

Två killar ~17 sitter vid varsin dator då en tjej ~17 kommer fram till dem.
Tjejen (till Kille 1): Varför skriver du inte till mig på MSN?
Kille 1: Men du är ju här, och jag skrev ju till dig. Jag skrev ”FFffff…”
Tjejen: Men du måste ju skriva något roligt!
Tjejen sätter sig ner med sin bärbara dator och alla tre pratar en stund. Efter 10 minuter:
Tjejen (till kille 1): Du kan ju inte bara logga ut! Du skrev ju inte ens ”Hej då” till mig!
Kille 1 (suckar): Men du sitter ju här bredvid mig!

Cred: Ylva

En kommunslogan som inte höll hela vägen

Ica, Arjeplog

En kund ~30 och kassabiträdet ~60 språkas vid om livet i allmänhet.
Kassabiträdet: Men hur har du det nuförtiden? Är det bara slit och stånk med en massa stress?
Kunden: Nä inte det, det finns ju inte så mycket att göra här i Arjeplog egentligen.
Kassabiträdet: Nä det är klart, Arjeplog är ju som väntrummet innan döden.